  • Data: 2013-06-17 16:49:02
    Temat: Re: Wiercenie w tytanie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, 17 June 2013 15:32:02 UTC+1, J.F wrote:

    > Zanim tytan byl modny, to przeciez jakos to robili.
    > Z nierdzewki ? Z grubej stali, to korodowalo 10 lat ? Z ochrona
    > anodowa ?

    Austenityczne nierdzewki mają SCC. Ferrytyczne to właściwie wynalazek ostatnich
    kilkunastu lat, a i to mało inżynierów ma o nich pojęcie. Nikiel ma parszywie wysoką
    rozszerzalność cieplną. Miedź pleśnieje. Mosiądz/brąz daje radę, ale przykręć go do
    rurociągu ze stali, będziesz miał bateryjkę. Alu za słabe mechanicznie, korozja też
    straszna. Emaliowanie się kruszy, na dodatek świetnie izoluje cieplnie. Nie ma za
    bardzo alternatyw, procesy na platformach wydobywczych w większości są chłodzone
    zamkniętymi obiegami. Tytan dopiero od niedawna tam wchodzi.

    > Ja sie tam na tytanie kompletnie nie znam, zaskoczyla mnie przed laty
    > dysproporcja miedzy zachwytami (raczej uzasadnionymi), a
    > encyklopedyczna notka.

    Wychodzi na to że zachwycamy się własnościami nie wymienianymi w encyklopedycznych
    notkach :o)

    http://dict.pl/dict?word=alloy&words=&lang=EN