  • Data: 2018-02-08 16:26:39
    Temat: Re: Wiertarka do pcb - mikro recenzja
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.02.2018 o 13:08, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Maszynkę kupiłem przedwczoraj, nazywa się PTSG 140 B2.

    Trochę jej używałem więc napiszę minirecenzję.

    Najpierw wady:
    1. Nieprecyzyjna skala ustawiania stolika. Ustawienie na "zero" powinno
    dać kąt prosty między tarczą a stolikiem. Daje kąt prawie prosty.
    Niestety, jest to jeden z tych przypadków, kiedy "prawie" robi ogromną
    różnicę. Trzeba więc ustawiać na "kąt".
    2. Maszynka nie ma nóżek (podobnie jak Proxxon), a jej spód jest
    nierówny. W efekcie nieprzykręcona maszynka huśta się, co czyni pracę
    praktycznie niemożliwą. Rozwiązaniem problemu jest przyklejenie płaskich
    nóżek antypoślizgowych. Płaskich, aby nie utrudnić przykręcenia
    załączonym imadełkiem.

    Teraz zalety:
    1. Stabilizacja obrotów. Działa bardzo dobrze, wspomniane przez
    Sebastiana efekty niestabilności nie występują, w najmniejszym nawet
    stopniu.
    2. Cena!

    Komentarz dotyczący mocy silnika: oczywiście przydałaby się większa, ale
    maszynka przeznaczona jest do prac modelarskich, moim zdaniem trudno
    mieć pretensje o zbyt małą moc.

    Pozdrawiam,
    Paweł