  • 31. Data: 2017-08-28 15:43:09
    Temat: Re: Wiertarka do twardej stali
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:c7836982-5d13-47e9-9f76-a9f8e1128680@go
    oglegroups.com...
    >To ze wior odprowadza wiekszosc ciepla to uznana, zmierzona itp
    >informacja. Nie podlega ona zadnej dyskusji.

    Ja z nia nie polemizuje.
    Tylko pytam o temperature, a nie o odprowadzane cieplo.

    Wior ma te 600C, czubek noza sie z nim styka ... to jaka bedzie mial
    temperature ?

    Podobnie np w samochodzie - mamy hamulec tarczowy, wiekszosc ciepla
    odprowadza tarcza i powietrze z niej, a klocek jednak goracy.

    J.

  • 32. Data: 2017-08-28 16:19:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez jakas ksiazke o obrobce skrawaniem. W podrecznikach do zawodowek bedzie
    informacja ze wior odprowadza cieplo. W podrecznikach do technikow bedzie napisane
    dlaczego i jaki ma wplyw na noz. W podrecznikach akademickich beda wzory i bedziesz
    mogl policzyc.

  • 33. Data: 2017-08-28 19:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >bedzie informacja ze wior odprowadza cieplo.
    >W podrecznikach do technikow bedzie napisane dlaczego i jaki ma wplyw

    Temperatura ma wplyw na noz, czy podzial odprowadzanego ciepla ?

    Bo na moj gust temperatura, a ta niemal niezwiazana z tym co
    odprowadza cieplo.

    J.

  • 34. Data: 2017-08-28 19:25:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dostales indormacje gdzie szukac. W technice nic nie ma na Twoj gust. Mam wiertatke
    kolumnowa, dwie tokarki, frezarke. I mnie nie interesuje to o co pytasz. Nikogo kto
    ma kontakt z obrabiarkami to nie interesuje. Nie mam zielonego pojecia dlaczego dla
    Ciebie jest to takie wazne.

  • 35. Data: 2017-08-28 22:27:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 26.08.2017 o 19:28, Pcimol pisze:
> [...]
    > (600obr jałowo). Niestety przy większych średnicach wiertła się palą, bo
    > obroty już za wysokie. Pytaniem jest, czy są na rynku wiertarki (raczej
    > z przekładnią) w sensownej cenie (niższej niż falownik do Celmy), które
    > są w stanie podołać zadaniu? Idealnie by było, gdyby mogła służyć jako
    > wkrętarka, ale w grę wchodzi włacznie zasilanie sieciowe.
    >
    > W necie sam szajs wydaje się być, bo powątpiewam by wiertarka bez
    > przekłądni, z regulatorem 0-3000, dała radę kręcić wiertłem 8-9mm 250rpm
    > z momentem odpowiednim do wiercenia w stali nierdzewnej. Czy się mylę?

    Jak masz często coś takiego do roboty to kup sobie jakąś tanią wiertarkę
    kolumnową w Castoramie czy mediaexpercie. One mają możliwość ustawienia
    małych prędkości paskami napędowymi.
    Np.
    https://www.mediaexpert.pl/wiertarki-stolowe/wiertar
    ka-kolumnowa-verto-350w-50g934,id-356105?gclid=EAIaI
    QobChMIgpiy0OH61QIVVBobCh2iAgGzEAQYBSABEgLml_D_BwE&g
    clsrc=aw.ds&dclid=CNuSxNTh-tUCFcNAGQod9mQIWg

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2017-08-28 22:28:56
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.08.2017 o 08:31, Pcimol pisze:

    > Ten, co dorabia klucze w marketach, to ślusarz?
    > Nie widziałem w okolicy zakładów usługowych z pasującą ofertą.

    Może jakiś warsztat mechaniki pojazdowej będzie miał wiertarkę kolumnową.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2017-08-28 22:34:07
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > przekłądni, z regulatorem 0-3000, dała radę kręcić wiertłem 8-9mm 250rpm
    > z momentem odpowiednim do wiercenia w stali nierdzewnej. Czy się mylę?

    Mam Hitachi akumulatorową DV 18DCL2. Ma dwa biegi. Pierwszy 0-400. W
    swojej klasie cenowej (około 550 zł) ma duży moment - 43 Nm. Ma młotek i
    sprzęgło z regulacją momentu do pracy jako wkrętarka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 38. Data: 2017-08-28 22:49:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 28.08.2017 o 22:27, Mario pisze:

> [...]
    QobChMIgpiy0OH61QIVVBobCh2iAgGzEAQYBSABEgLml_D_BwE&g
    clsrc=aw.ds&dclid=CNuSxNTh-tUCFcNAGQod9mQIWg

    "Posiada 5-stopniową regulację prędkości wiercenia w zakresie 580 - 2650
    obr./min."

    P.P.

  • 39. Data: 2017-08-28 23:04:30
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wg mnie się nie opłaca, lepsza jest wkrętarka na 230V, bardziej uniwersalna
    > i sporo tańsza, ja już drugą taką zajeżdżam, cały dom pierwszą zrobiłem
    > i gdyby nie rozwaliła się od upadku to nadal by służyła.

    Potwierdza o tyle, że sam często używam właśnie takiej wkrętarki 230V.
    Bardzo to jest wygodne do wszystkiego.

    Zaletą kolumnowej jest łatwość prostopadłego wiercenia otworów. Z ręki
    to różnie wychodzi.

  • 40. Data: 2017-08-28 23:10:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No właśnie - cokolwiek byle nie za szybkie obroty. Pooglądam kolumnowe.
    > Zastanawiam się też nad falownikiem ~0.75 kW. Właściwie to 2 parki
    > mosfetów powiszona na mostku Gretza. Nawet kilka driverów IR2103 mam w
    > szufladzie.

    ja mam takie coś ;

    http://allegro.pl/wiertarka-stolowa-kolumnowa-1550w-
    ec510-imadlo-i6940790679.html

    rewelacja toto nie jest, ale jak na razie się sprawdza. Używam właśnie
    do przewiercenia od czasu do czasu a to blachy grubszej, a to jakiegoś
    detalu ze stali itp.
    Ma toto jakąś regulację na paskach, ale na razie nie miałem potrzeby
    ruszania.

    Do poważnego warsztatu to nie wiem, ale do takiego "od czasu do czasu"
    mogę polecić z czystym sumieniem. Radzę zwrócić uwagę ma max. rozmiar
    wiertła - bo chyba tylko to czasem mi przeszkadzało, że jakieś wiertło
    grube nie chciało wejść.