  • 1. Data: 2017-08-25 14:13:11
    Temat: Jak opóźnić załączenie stycznika?
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    Witam

    Potrzebuję układ, który opóźni mi załączenie stycznika albo dwóch.

    Czyli włączam maszynę a po 2-6 sekundach (to bez znaczenia) załączy mi
    stycznik a potem znowu po kolejnych 2 sek, załączy kolejny stycznik.

    Zetknął się ktoś z czymś takim?

    Widziałem oczywiście przekaźniki czasowe za prawie stówę, ale chciałbym
    taniej :-)

    Może jakiś schemat?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2017-08-25 14:34:24
    Temat: Re: Jak opóźnić załączenie stycznika?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Agent0700 potrzebuje układ, który opóźni mi załączenie stycznika albo dwóch:

> [...]
    >
    > Zetknął się ktoś z czymś takim?
    >
    > Widziałem oczywiście przekaźniki czasowe za prawie stówę, ale chciałbym

    Czy ta maszyna nie robi niczego, co ma jakąś wartość, że przeznaczenie
    środków na zakup przekaźnika stanowi barierę nie do pokonania? Przekaźnik
    można kupić za stówę, można za dwie dychy. Samodział niekoniecznie będzie
    tańszy -- też trzeba kupić jakieś elemnenty. A jak się nie ma pojęcia
    o schemacie, lepiej samemu nie klecić.

    Jarek

    --
    Maszyna przez dłuższy czas w ogóle się nie ruszała. Klapaucjusz jął
    zacierać z zadowolenia ręce, Trurl zaś rzekł:

  • 3. Data: 2017-08-25 15:04:00
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Czy ta maszyna nie robi niczego, co ma jakąś wartość, że przeznaczenie
    > środków na zakup przekaźnika stanowi barierę nie do pokonania?

    Maszyna jest wartościowa, ale teraz załączam poszczególne funkcje
    ręcznie a wymyśliłem żeby to zautomatyzować i zostanie mi tylko włącznik.

    Przekaźnik
    > można kupić za stówę, można za dwie dychy. Samodział niekoniecznie będzie
    > tańszy -- też trzeba kupić jakieś elemnenty. A jak się nie ma pojęcia
    > o schemacie, lepiej samemu nie klecić.

    Kiedyś poratowaliście mnie schematem włącznika czasowego, który włączał
    na określony czas - załączam nim mikrofalówkę, w której piorun popalił
    elektronikę.

    Kilka lat i wciąż sprawny.

    Coś tam pokleić umiem :-)

    I nawet lutownicę mam i kapkę cyny :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2017-08-25 15:24:23
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 14:13:12 UTC+2 użytkownik Agent0700 napisał:
> [...]
    >
    > Zetknął się ktoś z czymś takim?
    >
    > Widziałem oczywiście przekaźniki czasowe za prawie stówę, ale chciałbym

    http://readingrat.net/timer-switch-circuit-diagram/t
    imer-light-switch-circuit-2/

  • 5. Data: 2017-08-25 15:38:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek pisze:

    > Maszyna jest wartościowa, ale teraz załączam poszczególne funkcje
    > ręcznie a wymyśliłem żeby to zautomatyzować i zostanie mi tylko włącznik.

    Nie chodzi o to, czy maszyna wartościowa, tylko czy robi coś, co się
    przekłada na pieniądze. Jeśli tak, to powinna umieć zarobić na bańkę
    oliwy czy też przekaźnik czasowy.

    > Kiedyś poratowaliście mnie schematem włącznika czasowego, który
    > włączał na określony czas - załączam nim mikrofalówkę, w której
    > piorun popalił elektronikę.
    >
    > Kilka lat i wciąż sprawny.

    I nie nada się ten schemat również w tym przypadku?

    > Coś tam pokleić umiem :-)
    >
    > I nawet lutownicę mam i kapkę cyny :-)

    Sam układ czasowy to nie problem, różnych systemów jest wiele.
    Ale trzeba to jeszcze zrobić tak, by byle zakłócenie nie wyzwoliło
    przełącznika, nie klapnęło stycznikiem i nie zrobiło kuku komuś
    przy maszynie. Nie waro ryzykować takim poradnictwem.

    Jarek

    --
    -- Niektóry rewolwer, pani Müllerowo, nie wystrzeli, choćby się człek
    skręcił. Takich systemów jest dużo. Ale na pana arcyksięcia kupili

  • 6. Data: 2017-08-25 15:43:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-25 o 14:13, Agent0700 pisze:
    > Widziałem oczywiście przekaźniki czasowe za prawie stówę,
    Przecie są takie za 13 zł na Allegro.

    Robert

  • 7. Data: 2017-08-25 15:51:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Przecie są takie za 13 zł na Allegro.
    >
    > Robert

    a w chnach za 3 dolary
    np:
    https://pl.aliexpress.com/item/12V-LED-Home-Automati
    on-Delay-Timer-Control-Switch-Relay-Module-Digital-d
    isplay/32703438308.html?spm=a2g17.search0306.4.37.yQ
    cTIo

    nie chciało by mi się dłubać jeśli nie miało by to przy okazji extra
    funkcji jakichś.
    a do maszyny gotowy moduł

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2017-08-25 15:54:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Jacek pisze:

    >Nie chodzi o to, czy maszyna wartościowa, tylko czy robi coś, co się
    >przekłada na pieniądze. Jeśli tak, to powinna umieć zarobić na bańkę
    >oliwy czy też przekaźnik czasowy.

    Skoro "jest wartosciowa", to widac robi :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-08-25 16:00:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Skoro "jest wartosciowa", to widac robi :-)

    Mało to nakupowano wartościowych maszyn, które nigdy nic pożytecznego
    nie zrobiły w całym swoim maszynowym życiu?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-08-25 16:08:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 25.08.2017 o 15:24, s...@g...com pisze:

    > http://readingrat.net/timer-switch-circuit-diagram/t
    imer-light-switch-circuit-2/

    Pierwszy schemat jest debilny. Pozostałe skomplikowane, przy dwóch
    opóźnieniach prościej atmelkiem. Takie czasy...

    P.P.