  • Data: 2018-03-20 12:28:25
    Temat: Re: [WinAPI] Okno dialogowe jako główne
    Od: DMR <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Najpierw tworzysz klasę, potem okno mające (zarejestrowaną) klasę.
    > Teoretycznie można użyć już istniejącej, ale w praktyce nie ma to
    > sensu, bo funkcja obsługi okna jest podpięta pod klasę.

    Nie pod klasę, tylko pod UCHWYT okna.
    A ten dostanę jako rezultat funkcji DialogBox/CreateDialog.
    Widać to pod pierwszym linkiem.
    Klasę do tych funkcji wrzuca się makrem MAKEINTRESOURCE - pewnie można też w razie
    potrzeby wydłubać z tego nazwę klasy dialogu.

    Więc? Po co te zbytki z RegisterClass? :-)

    > Jeżeli Main Window jest przypadkiem dialogiem to przyda się
    > IsDialogMessage i nieco inna pompa komunikatów - szczegóły zna Google
    > i Petzold.

    No, nie wiem. Petzoldowi się zapomniało odpalić w kodzie DestroyWindow.
    Szczegół. Ale właśnie o szczegóły pytam. ;-)

    Przydałaby się jakaś kontynuacja typu: Programming Windows In Depth, ale ta kanalia w
    siszarpy poszła i lansuje się gdzie indziej...

    A propos szczegółów - modalność okna nie jest jego stanem bezwzględnym, tylko
    sposobem zachowania wobec okna-rodzica, którego uchwyt przekazuje się w wywołaniu
    DialogBox[Param]. A jeśli i tak wstawiam tam NULL-a, to... kto mi zabroni odpalić
    kilka takich "modalnych" dialogów naraz? :-)

    Wobec tego, moje pierwsze pytanie też mocno zmienia sens.

    Nachodzi mnie zresztą generalne przeczucie, że używanie dialogów w ten sposób jest
    niejako jazdą do Sieradza przez Mediolan i wszelkie moje rozterki mają źródło właśnie
    tutaj.