  • Data: 2010-02-14 14:03:18
    Temat: Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Nie wiem co to za komórka, ale ja miałem podobny problem na działce.
    Zamontowałem bardzo prosty system.
    Akumulator 12V, sygnał na zewnątrz nieco zabezpieczony przed
    uszkodzeniem i mało widoczny, głośny, taki od alarmów samochodowych.

    Ogólnie jako czujnik zastosowałem zwykły mikroprzełącznik taki większy
    przemysłowy. Jeden powoduje załączenie obwodu i jest zamontowany tak, by
    odchylanie drzwi powodowało włączenie. Ma to miejsce gdy ktoś chciałby
    na siłę otworzyć drzwi.
    Natomiast wyłącznie alarmu załatwia drugi styk, który w chwili otwarcia
    zamka (zasuwy) powoduje rozłączenie obwodu.

    No i powiem tak, odkąd ten alarm jest to już chyba 3 rok nikt nie
    wszedł. Przy czym na pewno ktoś już próbował odchylać drzwi. Wcześniej
    zdarzało się to kilka razy w roku.

    Ponadto często jak ktoś tam wchodzi to testuje system poprzez zamknięcie
    zamka, gdy drzwi są uchylone i wtedy włącza się sygnał.

    Wygląda na to, że informacja taka odstrasza potencjalnych złodziei,
    którzy nie wykluczone, że mieszkają w pobliżu.

    Tak czy inaczej, polecam. Też zwlekałem z założeniem i to był błąd.
    Instalacja bezkosztowa, materiały z odzysku. Podstawa to w miarę dobry
    akumulator. Ja najpierw stosowałem takie spracowane od alarmów 12V 7Ah.

    U mnie jest jeszcze dodatkowo układ zabezpieczający akumulator przed
    głębokim rozładowaniem, ale nie jest to niezbędne. Bez ładowania stoi
    miesiącami, bo nie ma poboru prądu podczas czuwania.

    Jeśli jednak w pobliżu nie ma nikogo, kto mógłby potencjalnie
    zareagować, to niestety sygnał może nie być skuteczny.
    Nie wykluczone, że wystawienie jakiejś migającej diody też trochę
    odstraszy - u mnie nic takiego nie ma.
    EM