  • 1. Data: 2010-02-13 20:49:38
    Temat: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Miałem osatnio włamanie na działce, i postanowiłem jakoś zabezpieczyć
    kapciorę przed włamywaczami.
    Chciałbym wrzucić do kapciory jakąś czujke ruchu która będzie dawał sygnał
    do wycia gdy ktoś wedrze się do środka.

    Pytam o koszta jakiegoś w miarę taniego rozwiązania, któe najlepiej żebym
    sobie mógł sam zamontować (elktrykiem jestem dosyć mocno wykształconym, ale
    mało praktykującym - tak się życie ułożyło).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-02-13 20:57:44
    Temat: Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Endriu pisze:
> [...]
    > kapciorę przed włamywaczami.
    > Chciałbym wrzucić do kapciory jakąś czujke ruchu która będzie dawał sygnał
    Niestety ale wyjce na złodziejach już nie robią wrażenia, lepiej się
    zaczaić w kilku, spuścić wpier... to drugi nie przyjdzie z tym że to też
    metoda niepewna bo można samemu trafić za kratki.
    U mnie drzwi nie są zamknięte, działa to lepiej niż najlepszy alarm.
    SP6STZ

  • 3. Data: 2010-02-13 21:16:28
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > metoda niepewna bo można samemu trafić za kratki.
    > U mnie drzwi nie są zamknięte, działa to lepiej niż najlepszy alarm.

    Fakt gdyby się tak zastanowić to robienie hałasu nie ma większego sensu.
    Lepiej byłoby gdyby urządzonko zamiast wycia dawało sygnał na komórke że
    ktoś grasuje w kapciorze, a jako że mieszkam niedaleko kapciory mógłbym
    podskoczyć z paroma kolegami i wymierzyć łotrowi sprawiedliwość osobiście.

    Ale tkie rozwiązanie pewnie będzie droższe od jakiejś zwykłej czujki z
    jakims wyjcem.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-02-13 23:20:17
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Endriu pisze:

> [...]
    > podskoczyć z paroma kolegami i wymierzyć łotrowi sprawiedliwość osobiście.
    >
    > Ale tkie rozwiązanie pewnie będzie droższe od jakiejś zwykłej czujki z

    Przy okazji grzebania napatoczyło mi się coś takiego:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/48235/alarm+dzwoniacy+do+wl
    asciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
    Czujkę ruchu myślę że dorwiesz bez problemu w każdym dobrym sklepie
    SP6STZ

  • 5. Data: 2010-02-13 23:32:25
    Od: "Gulczas" <e...@e...pl>

    Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl> napisał:

> [...]
    asciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
    > Czujkę ruchu myślę że dorwiesz bez problemu w każdym dobrym sklepie

    Świetne jeśli masz linię telefoniczną podłaczoną w altance ogrodowej.

  • 6. Data: 2010-02-13 23:33:31
    Od: "Michał Przybył" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie mógł sam zamontować (elktrykiem jestem dosyć mocno wykształconym,
    > ale mało praktykującym - tak się życie ułożyło).
    <cut>
    Witam

    Proponuje czujkę podczerwieni zwykłą (nawet nie parametryczną) NC lub NO
    oraz zwykły (głośny) GONG z wybranym sygnałem dźwiękowym. Do tego pare
    elementów sterujących (przerzutnik na tranzystorze np). Całość powinna
    zamknąć się w ok. 100-150 zł (przede wszystkim z racji ceny czujnika
    podczerwieni). Kiedyś zrobiłem coś w tym stylu - sygnalizacje wejścia
    klienta do salonu. Oczywiscie do tego dobry zasilacz lub (lepiej - ale nie
    w zimę) akumulator.

    Pomysł drugi - z nadajnikiem radiowym. Nadajnik byłby włączany (zasilany)
    przez włączenie czujnika podczerwieni? Odbiór w radiu (FM/CB)? Kiedyś
    widziałem alarm oparty właśnie o CB gdzie z EPROM-u leciała informacja w
    ETER na określony kanał CB.

    Pozdr
    M.

  • 7. Data: 2010-02-13 23:41:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-14 00:20, SP6STZ pisze:

> [...]
    asciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

    > Czujkę ruchu myślę że dorwiesz bez problemu w każdym dobrym sklepie

    Jest jeden problem - mało kto w kanciapie na działce ma podprowadzoną
    linię telefoniczną. ;) Bez przeróbek by się nie obeszło. Klasyczne
    rozwiązanie - stary Siemens z Allegro sterowany komendami AT przez rs232. ;)

  • 8. Data: 2010-02-13 23:49:14
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Gulczas pisze:

    asciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

    > Świetne jeśli masz linię telefoniczną podłaczoną w altance ogrodowej.

    Fakt! Ale w tym samym dziale też są do gsm ;-)
    SP6STZ

  • 9. Data: 2010-02-13 23:53:32
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Atlantis pisze:

    > Jest jeden problem - mało kto w kanciapie na działce ma podprowadzoną
    > linię telefoniczną. ;) Bez przeróbek by się nie obeszło.
    To fakt, ale jak widać na załączonym obrazku tego typu rozwiązania istnieją.
    > Klasyczne rozwiązanie - stary Siemens z Allegro sterowany komendami AT przez rs232.
    ;)

    Albo przez CB ;-)
    SP6STZ

  • 10. Data: 2010-02-14 08:20:30
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    SP6STZ pisze:

    > To fakt, ale jak widać na załączonym obrazku tego typu rozwiązania
    > istnieją.
    stary siemens s55 potrafił po włączeniu zasilania wysłać smsa! pytanie
    jek mu włączyć zasilanie....
    ToMasz