  • Data: 2019-06-15 15:42:26
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-14 o 13:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Akurat jakos podobnie - nieszczelnosci w zbiorniku, wymieszania z
    > powietrzem, zrodla zaplonu.
    >
    > O tyle lepszy, ze cisnienie mniejsze, o tyle gorszy, ze nie ucieka
    > samoczynnie w gore.
    No ok tu wodór górą bo szybciej ucieknie, ale auta wodorowego
    nie zamkniesz w garażu w domu, chyba że masz dobrą wentylację
    co akurat mocno przeszkadza w zimie jak masz garaż w budynki i
    go wychładza. Z koleji przy lpg nie można mieć kanału ani piwnicy
    dlatego muszę parkować na dworze :(

    > Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie
    > paliwowym ?
    No o paliwowym myślałem, bo chyba nie ma spalinowych na wodór.

    > Ale znow pod duzym cisnieniem. Tu propan lepszy.
    To prawda.

    > A dlaczego nie benzyna, nafta, ON ?
    Bo są z ropy i trzeba je wyrafinować :) a to zawsze kosztuje nawet jak
    jest procesem
    ubocznym jak benzyna.

    > Tak czy inaczej ciagle nie mowimy o zrodle energii - ten metan to skad
    > chcesz brac ?
    Metanu jest przecież pełno przy ropie, masz go w rurach w domu, to GZ50
    wg naszej nomenklatury, można go też uzyskać z cięższych gazów, propan,
    butan.

    > Sprawnosc silnika spalinowego mierna.
    Ale jak się w sumie policzy to elektryki też do d..y bo nie ma skąd
    uzyskać prądu
    z dużą sprawnością poza elektrowniami wodnymi. Dlatego Norwegia ma tyle
    elektryków bo mają tani prąd.

    > Ale metanu tez zabraknie. I wtedy bedzie problem jak wytworzyc C z CO2 ...
    A po co?

    > Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.
    No ale Przemol już Ci napisał, były, Toyota chyba się zwija z tego rynku
    wodorowego że tak szybko odpuścili dalszą sprzedaż.

    --
    Janusz