  • 1. Data: 2019-06-13 13:49:33
    Temat: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-expl
    odes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

  • 2. Data: 2019-06-13 13:58:29
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:qdtd8d$uqe$...@d...me...
    >https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-exp
    lodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

    Nie produkcja, tylko sprzedaz.

    Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.

    Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)

    Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne

    J.

  • 3. Data: 2019-06-13 14:34:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    plodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

    > Nie produkcja, tylko sprzedaz.
    >
    > Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.
    >
    > Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)

    No właśnie to podali jako przyczynę.

    > Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne

    :-)

  • 4. Data: 2019-06-13 16:42:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup
    odes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

    > Nie produkcja, tylko sprzedaz.
    >
    > Ciekawe ... stacja eksplodowala, a samochody przestali sprzedawac.
    Bo firma zamknęła inne stacje także, widocznie innych nie ma.

    > Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)
    >
    > Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie popularne ...
    Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt niebezpieczny w
    codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :) jedyną nadzieją są
    ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na
    np:metanie,
    tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające i
    wodór i węgiel.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2019-06-13 17:43:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt
    >niebezpieczny w
    >codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :)

    lpg jest niebezpieczny.
    A zbiornikow wodoru jest sporo ... i jakos nie wybuchaja.

    Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

    I o ile mialem pewne watpliwosci co do tych ogniw paliwowych ... to
    widac sa i jezdza.

    >jedyną nadzieją są
    >ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na
    >np:metanie,

    Propan bylby lepszy. Albo metanol czy etanol.

    A co ciekawe - co chwila slychac o takich ogniwach, tylko jakos ciagle
    nie w seryjnej produkcji.

    >tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo
    >spalające i wodór i węgiel.

    a) chyba sa,
    b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i wode
    :-)
    c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?

    d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?

    Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.

    J.

  • 6. Data: 2019-06-13 17:50:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.

    > Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

    I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
    pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
    Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
    spalinowe.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-06-13 18:34:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
> [...]
    > pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność mizerna.
    > Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody

    A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-06-13 20:04:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.

    >I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
    >pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność
    >mizerna.

    Czy taka mizerna ... ale najwazniejsze, ze mozliwa w przyszlosci, jak
    sie ropa skonczy.

    I mozna sie nie przejmowac, ze noc, ze wiatru nie ma - bedzie sie
    elektrolizowac gdy beda, mozna tez latwo zmagazynowac.

    Co prawda strasza, ze jak dalej bedziemy CO2 emitowac, to sie uwolni
    metan z klatratow oceanicznych ... a przeciez z tego prosty wniosek,
    ze trzeba go uwalniac juz dzis, i spalac :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-06-13 20:14:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

    Ale jest koszmarnie nieefektywny/marnotrawny.
    Wprocesie sprężania, transportu, przechowywania dużo
    energii się marnuje.

    https://www.greencarreports.com/news/1113175_electri
    c-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline
    -diesel-analysis
    https://images.hgmsites.net/lrg/uks-transport-enviro
    nment-says-that-electric-cars-are-the-most-efficient
    _100626958_l.jpg

    Już to przerabialiśmy przecież... w autach elektrycznych na baterii
    do kół idzie około 73% energii w przypadku wodoru tylko 22%.
    Czy "szybkie" zatankowanie jest naprawdę aż tyle dla Ciebie warte?
    Ktoś przecież za tą zmarnowaną energię zapłaci, pewnie zapłacisz Ty.
    Subsydia na auta wodorowe są ogromne, dużo większe w wielu
    miejscach niż na auta elektryczne z bateriami... jak się dotacje skończą
    to ceny pójdą w górę - warto też pomyśleć o środowisku naturalnym
    bo marnowanie energii to efekty nieporządane.

  • 10. Data: 2019-06-13 20:16:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message

    > A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?

    Nie rozwiązano bo nie ma jak rozwiązać-fizyki nie oszukasz.
    Po prostu liczą na to że co zatankujesz to szybko wyjeździsz.