  • 11. Data: 2017-11-21 10:47:39
    Temat: Re: Woltomierz do gniazdka zapalniczki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ov0rre$qkh$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-11-20 o 22:19, Poldek pisze:

    >Informacje o stanie akumulatora i ładowaniu.

    >Można też do pracy chodzić piechotę, jeździć rowerem lub korzystać
    >ze zbiorkomu.

    Teraz fajniejsze robia - pokazuje napiecie, temperature (glupio), i
    prad pobierany z USB, bo ma dwa gniazdka ladowarki :-)

    J.

  • 12. Data: 2017-11-21 12:12:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 20 Nov 2017 23:20:00 +0100, w <ouvkel$3ja$1@node1.news.atman.pl>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Pozwala np. stwierdzić na wakacjach, czy auto nie stoi już za długo nie
    > uruchamiane poprzez zerknięcie przez szybę?
    >
    > Ja akurat o czymś takim dostaję smsa.

    Ale jaki sens?
    Nie wiesz ile auta nie uruchamiałeś?
    Akumulator powinien spokojnie wytrzymać wakacyjne nieuruchamianie -- jeżeli nie
    wytrzymuje to proponuję szukać przyczyny.

  • 13. Data: 2017-11-21 14:03:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie zetknąłem się. A co daje taki voltomierz?

    W przypadku wyjazdów turystycznych, o ile samochód nie ma drugiego
    akumulatora dedykowanego do rozrusznika (albo przynajmniej separatora),
    to przydaje się na postojach do monitorowania napięcia. Czasem lampy
    pali się wieczorem godzinami, aby rozstawić biwak. A jak jeszcze
    skrzynia automatyczna, to już na pych nie odpali.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2017-11-21 14:13:13
    Temat: Re: Woltomierz. wyjdź na świat.
    Od: "Elkona" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Kaczin" <j...@p...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Po polsku piszemy *woltomierz*, polskojęzyczny trolu.
    >
    > Kaczin

    Kaczin, wyjdź na świat z zadupia.

  • 15. Data: 2017-11-21 15:30:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Akumulator powinien spokojnie wytrzymać wakacyjne nieuruchamianie -- jeżeli nie
    > wytrzymuje to proponuję szukać przyczyny.

    Wiesz, jak codziennie jeździsz to o słabości akumulatora się właśnie
    przekonać możesz na takim wyjeździe. Kilka razy odpalałem nieszczęśników
    a najczęściej jak stałem na polu namiotowym. Sam używałem akumulatora do
    zasilania przetwornicy i na okoliczność zdrenowania aku miałem żelka 7Ah
    którym podładowywałem swój aku by miał siłę zakręcić. Jednego gościa też
    z tej pchełki odpaliłem (bez długiego stania by się napięcia wyrównały
    na akumulatorkach. Ruszył po dosłownie 30s podpięcia kablami do żelka:)

  • 16. Data: 2017-11-21 16:32:12
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 21.11.2017 o 14:13, Elkona pisze:
    > Użytkownik "Kaczin" <j...@p...interia.pl> napisał w wiadomości

    > Kaczin, wyjdź na świat z zadupia.

    Co skłania cię do twierdzenia, że tkwię na zadupiu, niemoto?

    --
    Kaczin

  • 17. Data: 2017-11-21 20:40:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-21 o 10:47, J.F. pisze:

    > Teraz fajniejsze robia - pokazuje napiecie, temperature (glupio), i prad
    > pobierany z USB, bo ma dwa gniazdka ladowarki :-)

    Tyle że to już nie jest miernik a zestaw mierników z ładowarką na USB.
    Cena też pewnie większa.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2017-11-21 21:13:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Tyle że to już nie jest miernik a zestaw mierników z ładowarką na USB.
    > Cena też pewnie większa.

    No tak. Zamiast 2$ to kosztuje 4$.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2017-11-21 21:16:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Napiecie chwilowe przy
    > uruchamianiu nie powinno byc nizsze niz 10,8V. Nie wiem jaka szybkosc
    > odczytow daje ten gadzet, bo uruchamianie trwa moment:)

    Słowo "nie powinno" pewnie dotyczy stwierdzenia naładowanego, sprawnego
    akumulatora. Bo na małym albo starym akumulatorze spada przy rozruchu do
    8,5V i to dopiero bym nazwał wartością graniczną.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2017-11-21 21:19:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale jaki sens?
    > Nie wiesz ile auta nie uruchamiałeś?

    A jaki sens wskaźnika poziomu paliwa? Nie wiesz ile przejedziesz
    kilometrów na pełnym? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz