    From: kk <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wskaźnik naładowania akumulatora
    Date: Mon, 17 Dec 2018 19:17:04 +0100

    On 2018-12-17 14:26, Pszemol wrote:

    > Podłaczanie czegokolwiek do akumulatora stojacego długo nieladowanego tylko
    > PRZYSPIESZY jego rozładowanie.

    Bo Ty myślisz jak te ludziki co to robią radia których podtrzymanie
    zużywa ciągle 20mA. Bez trudu da się zrobić coś elektroniczengo co
    będzie raportowało napięcie przy znacznie mniejszym zużyciu prądu, np
    pracującego okresowo, a można jeszcze zmniejszyć rozładowanie
    akumulatora sterując zasilaniem takich ciągle pobierających odbiorników.
    Np tracker normalnie pobierający ciągle jakieś 20mA można załączać okresowo.

    > Jeśli parkujesz auto na dwa tygodnie lub dłużej i chcesz mieć gwarancję że
    > zapali po postoju to proponuję zdjąć jedną klemę z aku na czas postoju a
    > nie żadne ,,monitory", których nikt nie ogląda a tylko konsumują energię z
    > akumulatora. Tą samą energię którą próbujesz monitorować i oszczędzać :-)

    Ale gościu, tak jak Ty chcesz klemę odłączać tak można zrobić wyłącznik,
    pokazywano tutaj, albo właśnie inteligentny moduł, który umożliwi
    optymalizację zużycia energii. A monitoring ja po to chcę by uprzedzić
    zbyt mocne rozładowanie akumulatora. Wiedząc, że akumulator jest
    znacznie rozładowany mogę np samochód na trochę odpalić albo ładowarkę
    podłączyć. I wcale nie muszę niczego specjalnie oglądać bo mi to
    komunikator zaraportuje, tak jak raportuje mi pozycję samochodu z
    trackera, temperatury i wilgotność gleby w kwiatkach, które stoją mi na
    parapecie.

    Nie ogarniasz?