    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Date: Mon, 1 Aug 2016 12:02:47 +0200

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Chodzi mi o to, czy zapodane tam odmiany różnią się jakoś zasadniczo
    >wykonaniem, czy jedynie sposobem prowadzenia wielokrocia? (1)
    >Zainspirowałem się tym wybierakiem, żeby wykonać na jego podstawie,
    >odpowiadający mu układ oparty o przekaźniki, fizyczne. O prądy i
    >napięcia na razie się nie martwię, zajmę się tym później.
    >Chodzi mi o to, aby wykonany zamiennik, kosztem nawet "dużej
    >stratności", dało się fizycznie podpiąć w miejsce oryginalnego
    >WK-610, każdej z odmian, tak, aby na łącznicy nie trzeba było
    >dokonywać innych przeróbek, poza koniecznymi przełączeniami,

    Po to wymyslili ten "wybierak krzyzowy", ze jego realizacja za pomoca
    zwyklych przekaznikow byla kosztowna.
    Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej nie dalo by sie zrobic na duzym
    atmelku :-)
    I setce przekaznikow zwyklych :-)
    I potem sie nie zmiesci w przewidziane miejsce.

    >Przy okazji mam pytanie - ile waży WK-610? Czy jest gdzieś do nabycia
    >i ile kosztuje? Myślę napisać do ZWUTu (2), czy kto to jest jego
    >"zstępnym" z pytaniami mającymi uszczegółowić obraz tematu, ale czy
    >odpowiedzą? Ew. do Orange, jako "zstępnego" TPSA, czy im się co
    >starego w magazynach nie szlaja i by nie spylili za grosze, albo za
    >studenckie "dziękujemy"...?

    Mysle, ze sie pozbyli wraz z ostatnia taka centrala.
    A teraz to tylko allegro, e-bay ...

    >(2) Oparte na tym wybieraku łącznice, K65 i K66 (numerek stosownie do
    >roku opracowania) produkowano w podwarszawskiej Kobyłce. Na K66 miała
    >być pierwotnie oparta sieć central ACMM (Automatyczna Centrala
    >MiędzyMiastowa), ostatecznie oparta o w pełni dwutorową łącznicę
    >Pentaconta-GCI, dla

    A te K66 to nie byla Pentaconta ?

    >Jeśli nie uda mi się zapoznać szerzej z WK610, to sam sobie opracuję
    >swój wybierak, udający "crossbara". Albo i nie opracuję, o to się
    >Koledzy nie martwcie.

    Nie opracujesz, bo to duzo zmudnej pracy mechanicznej wymaga.
    No chyba, ze masz dobrze wyposazony warsztat.

    Choc w dobie wycinarek laserowych moze i to nie takie drogie by bylo
    ... a swoja droga - moze by sie dalo czesc konstrukcji z plastyku na
    drukarce 3D zrobic.

    Tym niemniej:
    a) kupic wybierak na zlomie a nie robic,
    lub
    b) sprzedac to co sie ma,

    No chyba, ze jakas grupe kolekcjonerska powolacie

    J.