  • Data: 2018-11-09 15:43:51
    Temat: Re: Wyczynowe ferryty
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Powszechna standaryzacja, zero innowacyjności.

    Innowacyjność jest, tylko się również ubranżowiła poprzez przeniesienie
    na politechniki. Np. tacy ludkowie z ETH Zurich robili eksperymenty
    z karkasami z azotku glinu, by osiągnąć gęstości mocy zahaczające
    o chorobę psychiczną. Ci sami od PFC 99%. :-]

    Kto im taki karkas wystrugał, bo o koszty nawet nie spytam?

    > Z drugiej strony - po
    > co szukać dziwnych materiałów, skoro ogólnodostępny 3C94 spełnia
    > wymagania dla 99.9% zastosowań? Dla 0.1% się nie opłaca.

    No, akurat po co jest 3C95 to w miarę dokładnie wiadomo i spokojnie
    podrasowane 3C90 o nazwie 3C94 mógłby z marszu zastąpić. Nawet z powodów
    ekologicznych. Nie trzeba grzać rdzenia do 100 stopni, by dostać
    przyzwoitą stratność. O sens istnienia 3C92 rzeczywiście możemy
    się spierać, sam nie jestem przekonany.

    > Typowe rdzenie są masowo dostępne. Problem w tym, że Piotrek potrzebuje
    > pojedyncze sztuki rdzeni bardzo nietypowych.

    A to też różnie bywa. E43 z 3C94 kupić równie trudno, jak ten z 3C92,
    a z 3C95 i 3F3 całkiem łatwo, jeśli przełkniesz cenę detaliczną.
    A wszystkie wymienione są w katalogu. :-)

    > Ale z takim pytaniem nie do mnie. Planary na PCB robi się w masówce,
    > bo tylko wtedy się to opłaca. I wtedy nie ma problemu, żeby zamówić
    > nawet kontener rdzeni. I zamawia to producent urządzenia, bo my do
    > takich transformatorów nic nie mamy.

    Ale planary robi się nie tylko na PCB. Poprzewijaj, to chyba wszystkie
    technologie zobaczysz -- PCB sztywne, PCB elastyczne, blachy, płaskie
    profile, okrągłe druty:

    http://www.paytongroup.com/Planar_Transformers

    > Jak jest to wielki producent, rokujący sprzedaż w milionach, to
    > dostanie próbki. Feryster, produkujący pojedyncze produkty w
    > dziesiątkach tysięcy jest za mały. A Piotrek dla nich w ogóle nie
    > istnieje.

    "By rzecz ująć z detalami temat tak zakończyć mogę"... :-(

    Pozdrawiam, Piotr