  • 1. Data: 2018-11-07 19:38:53
    Temat: Wyczynowe ferryty
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Skąd wziąć do prototypu detaliczne ilości rdzeni planarnych
    E43 (oraz być może płytek PLT) z materiałów 3C93, 3C92 i 3C95?
    W sklepach da się bez większego problemu znaleźć typowe 3C90
    i 3C94, ale mam specjalne wymagania i się nie nadadzą...
    3C95 daje się od biedy kupić, ale cena zabija. Pozostałe wg
    katalogu istnieją, ale w sklepach mają status UFO.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2018-11-07 20:11:11
    Temat: Re: Wyczynowe ferryty
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > 3C95 daje się od biedy kupić, ale cena zabija. Pozostałe wg
    > katalogu istnieją, ale w sklepach mają status UFO.

    Dawno, dawno temu (myślę, że ponad 10 lat) zamówiłem raz próbki z
    Ferroxcube. Chyba przez jakiegoś przedstawiciela w Polsce.
    Szczegółów nie pamiętam, ale próbki dostałem.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-11-07 20:21:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Dawno, dawno temu (myślę, że ponad 10 lat) zamówiłem raz próbki z
    > Ferroxcube. Chyba przez jakiegoś przedstawiciela w Polsce.
    > Szczegółów nie pamiętam, ale próbki dostałem.

    Napisałem do Contrans, ale wielkich nadziei sobie nie robię.
    3C95 świetnie mi się sprawdził, ale cena 40 zł. za zestaw to
    trochę killer jak na potrzeby serii próbnej. Inne materiały
    są do prototypu 2.0, chciałbym z nich poskładać hybrydowy
    rdzeń wieloaperturowy. Na papierze wynalazek wygląda ciekawie,
    ale nic nie zastąpi doświadczenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2018-11-08 09:43:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, November 7, 2018, 7:38:53 PM, you wrote:

> [...]
    > 3C95 daje się od biedy kupić, ale cena zabija. Pozostałe wg
    > katalogu istnieją, ale w sklepach mają status UFO.

    Zamów 5000 to za 30 tygodni Ferroxcube Ci je dostarczy. Takie mają
    obecnie czasy dostaw.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2018-11-08 09:44:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, November 7, 2018, 8:11:11 PM, you wrote:

    > Dawno, dawno temu (myślę, że ponad 10 lat) zamówiłem raz próbki z
    > Ferroxcube. Chyba przez jakiegoś przedstawiciela w Polsce.
    > Szczegółów nie pamiętam, ale próbki dostałem.

    W Polsce przedstawicielem jest Contrans. Ale nie ma cudów - mogą dać
    próbki jeśli jest perspektywa. I nawet wtedy muszą je po prostu mieć.
    A Ferroxcube przestał produkować na magazyn - robi tylko pod
    zamówienia i ma wszystkich w odwłoku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2018-11-08 12:00:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W Polsce przedstawicielem jest Contrans. Ale nie ma cudów - mogą dać
    > próbki jeśli jest perspektywa. I nawet wtedy muszą je po prostu mieć.

    I u nich to jest problem ogólny. Już kilkukrotnie próbowałem u nich
    coś kupić z zaznaczeniem, że chodzi o niewielkie ilości, więc cena
    nie musi być fajna, ale i tak proponowali ilości wspomniane przez
    Ciebie w innym mailu. Feryster ma dobre ceny, ale wybór materiałów
    mały i typowy, co nie dziwi, biorąc pod uwagę profil działania.

    > A Ferroxcube przestał produkować na magazyn - robi tylko pod
    > zamówienia i ma wszystkich w odwłoku.

    3C92 "można" kupić w DigiKeyu. W maju 2019, ale przynajmniej planują mieć...

    Ja nie chcę proszkowego toroida, całą koncepcję mechaniczną
    mi to rozwala... :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2018-11-08 14:14:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, November 8, 2018, 12:00:28 PM, you wrote:

> [...]
    > Ciebie w innym mailu. Feryster ma dobre ceny, ale wybór materiałów
    > mały i typowy, co nie dziwi, biorąc pod uwagę profil działania.

    Ale czego oczekujesz? Że będziemy ściągać na magazyn tysiące rodzajów
    drogich rdzeni w tysiącach sztuk, żeby Piotr Wyderski mógł kupić 5
    sztuk, których akurat poszukuje?
    Skoro nawet producent nie ma ich w magazynie a nawet jak ma, to z
    trudem udaje się wydębić _NAM_ próbki, to skąd mamy mieć nietypowe
    rdzenie?

    Cała produkcja elektroniki na świecie idzie w stronę masówki. Jedynie
    jeszcze Chińczycy się bawią w detal. Reszta świata mówi - bierz
    kontener albo spierdalaj. I nie ma żadnej dyskusji.

    > 3C92 "można" kupić w DigiKeyu. W maju 2019, ale przynajmniej planują mieć...

    Czyli niedawno zamówili pod kogoś, kto chciał dużo.

    > Ja nie chcę proszkowego toroida, całą koncepcję mechaniczną
    > mi to rozwala... :-/

    Ale co chcesz zrobić? Są proszkowe kształtki też.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2018-11-08 16:14:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale czego oczekujesz? Że będziemy ściągać na magazyn tysiące rodzajów
    > drogich rdzeni w tysiącach sztuk, żeby Piotr Wyderski mógł kupić 5
    > sztuk, których akurat poszukuje?

    A czy ja gdziekolwiek napisałem, że czegokolwiek od was oczekuję?
    Wiem, że macie 3C94 oraz 3F3 i sprzedajecie je w detalu, to wszystko.

    > Skoro nawet producent nie ma ich w magazynie a nawet jak ma, to z
    > trudem udaje się wydębić _NAM_ próbki, to skąd mamy mieć nietypowe
    > rdzenie?

    Rzuciłeś się na mnie, jakbym Ci kazał je sprowadzać. Zluzuj.
    Żyjecie z robienia masówki, to i materiały macie w gatunku
    masowym, to oczywiste.

    > Czyli niedawno zamówili pod kogoś, kto chciał dużo.

    Niekoniecznie, bo MOQ mają 200 i wielokrotności. Ani to mało, ani dużo.
    To są światowi dostawcy, więc możliwości wyciągania małych porcji od
    producenta mają znacznie lepsze niż Feryster. I za to się potem płaci,
    np. 14 zł. netto za połówkę rdzenia, a nie 2,58 jak w Ferysterze (w tej
    cenie macie E38).

    > Ale co chcesz zrobić?

    Mniej więcej takiego cudaka, jak na rys. 5:

    https://www.psma.com/sites/default/files/bloom_pesc_
    paper.pdf

    Główna przetwornica ma mieć ~700W i sprawność ~97%,
    ale mają być jeszcze dwa synchroniczne buck-boosty
    o podobnej mocy. Za dużo osobnych cewek, za mało 3D.

    > Są proszkowe kształtki też.

    Wiem, mam kilka rodzajów E. Ale one nawet nie są blisko
    takiego stosunku objętości do przekroju, jak planary.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2018-11-08 23:20:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, November 8, 2018, 4:14:04 PM, you wrote:

    > A czy ja gdziekolwiek napisałem, że czegokolwiek od was oczekuję?
    > Wiem, że macie 3C94 oraz 3F3 i sprzedajecie je w detalu, to wszystko.

    Mamy różne rdzenie. Sprzedaż detaliczna jest działalnością całkowicie
    uboczną. Feryster to fabryka elementów indukcyjnych. Jest oczywiste,
    że kupujemy takie materiały, z których produkujemy masowo elementy -
    tysiące rodzajów już liczone w milionach sztuk. To, że nie mamy rdzeni
    planarnych jest dość oczywiste - nie mamy dla nich zastosowania.

    > Rzuciłeś się na mnie, jakbym Ci kazał je sprowadzać. Zluzuj.
    > Żyjecie z robienia masówki, to i materiały macie w gatunku
    > masowym, to oczywiste.

    Obecnie cały świat żyje z masówki. Czasy pasjonatów dłubiących w
    garażu sie kończą :(

    > Niekoniecznie, bo MOQ mają 200 i wielokrotności.

    Są detalistą/małym hurtownikiem - swoim klientom dają MoQ 200 ale sami
    podpadają po normalne minima.

    > Ani to mało, ani dużo. To są światowi dostawcy, więc możliwości
    > wyciągania małych porcji od producenta mają znacznie lepsze niż
    > Feryster.

    Zaprzeczasz sam sobie. Kupujemy hurtowe ilości rdzeni i mamy bardzo
    dobre warunki u dostawców. Ale nadal nie kupujemy na magazyn. Bo to za
    drogie jest. Nie ma sensu zamrażać pieniędzy w niesprzedawalnym
    towarze.

    > I za to się potem płaci, np. 14 zł. netto za połówkę rdzenia, a nie
    > 2,58 jak w Ferysterze (w tej cenie macie E38).

    I co w tym dziwnego? Nie korzystamy, zalegają w magazynie, sprzedajemy
    po kosztach. To są rzeczy kupione jeszcze w czasach, gdy Ferroxcube
    wprowadzał je na rynek i wpychał małe partie każdemu, kto tylko
    zechciał. Uprzedzam, że zostało ich bardzo mało.

    > Mniej więcej takiego cudaka, jak na rys. 5:
    > https://www.psma.com/sites/default/files/bloom_pesc_
    paper.pdf

    Wiem, że jesteś odważnym człowiekiem i podejmujesz ciekawe wyzwania
    ale nie widzę sensu w tym projekcie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2018-11-09 09:34:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

> [...]
    >planarnych jest dość oczywiste - nie mamy dla nich zastosowania.

    >Obecnie cały świat żyje z masówki. Czasy pasjonatów dłubiących w

    Ale jak to w praktyce dziala ? Przemysl juz nie robi prototypow ?

    Bo jasne dla mnie jest, ze mozna wziac typowy rdzen z polki,
    zaprojektowac przetwornice, sprawdzic ... albo i nie, i skierowac do
    produkcji.
    No ale powstaja z tego typowe rdzenie, ktore powinny byc masowo
    dostepne ...

    A tu przyjdzie klient, powie "chcialbym zrobic cienki telefon" czy
    "Chinki sa za drogie, jak zlikwidowac nawijanie transformatorow" ...
    i co dalej ?
    Ma zamowienie na milion, to mu producent rdzenie dostarczy, ale jak
    zrobic i sprawdzic prototyp ...

    J.