    From: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wydajno? nadsiarczanu sodu (b327)
    Date: Thu, 18 Feb 2010 16:30:57 +0100

    news:618247211.20100218135709@pik-net.pl...

    > Co chcesz - śliczna, brązowa chmurka NO2/N2O4. Trawiłeś w talerzu czy
    > odważyłeś się w kuwecie winidurowej? Bo ja trawiłem w talerzu :)

    Ja chodziłem do technikum chemicznego i od razu trawiłem
    w kuwecie fotograficznej. Potem kupiłem sobie takie szklane
    pionowe naczynie do trawienia. Ono miało kształt kartki A4
    postawionej pionowo i grubość około 10 może 20 mm.
    Chodziło o to, aby produkty reakcji same spadały na dno.
    To było sprzedawane w kwiaciarni jako flakon na kwiaty...

    > Parę lat później mało oczu nie straciłem - plastikowy korek od butelki
    > z kwasem odskoczył i kropelki na twarz poszły. Na szczęście miałem
    > okulary na nosie i tylko kilka dziurek w czole mi zrobiło.

    Prawie niemożliwe! Ja butelki z kwasami miałem szklane, a potem
    polietylenowe,
    ale zakręcane.

    > Paskudnie się goiło :(

    Ja po różnych zajęciach z chemii byłem tak zatruty, że jak mnie latem
    ugryzł komar, to zaraz sam spadał martwy... no, ale skoro fenol
    wykrywało się językiem, albo sprawdzało jak smakuje wanilina
    rozpuszczona w kwasie siarkowym...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.