  • Data: 2016-06-04 22:31:25
    Temat: Re: Wykrywanie urządzeń w RWD. Ile cali ma cal?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 4 Jun 2016 18:20:09 +0200, Marek napisał(a):

    > No ale dokładnie to samo dzieje się definiując gradację pikselową
    > przecież :-) Też definiujesz przedziały i określasz odrębny CSS dla
    > nich.

    Nie, definiujesz element raz, a później ew. wyjątki. Przy kombinacjach z
    DPI musiałbyś pisać wprost reguły dla każdego możliwego ekranu i jeszcze
    przewidzieć w przód dalsze zwiększanie gęstości.

    > Z ciekawości sprawdziłem to na moim telefonie (Nexus 6). Na 768 nie
    > zareagował. Gdy podałem wyssane z palca 1000px - wtedy detekcja
    > przeszła.

    A to dziwne, bo podobno ma 412px w poziomie.

    > Na drugim telefonie Nexusie 5x - podobnie. Na podobnych
    > wymiarów wiekowym HTC Desire HD zadziałało już przy 768. Tak więc
    > widzisz - podziały pikselowe ... jak to ktoś powiedział ... istnieją
    > tylko teoretycznie. :-)

    Oczywiście, ale to najlepsze co mamy. Taki sam problem jest z wykryciem,
    czy użytkownik korzysta z dotyku czy z myszy (a może z obu?).

    > Przy DPI kryteria byłyby dużo bardziej jednoznaczne a ilość podziałów
    > byłaby dokładnie taka sama jak przy nie jednoznacznych pikselach. Jedyna
    > różnica byłaby w precyzji detekcji wyłącznie.

    A jak byś rozwiązał kwestię dostosowania interfejsu do sposobu korzystania
    z urządzenia? Wysokie dpi równie dobrze może oznaczać ekran typu Retina w
    17-calowej makówce.

> [...]
    > czy też raczej sekcje stron WWW. Strony nie-RWD z dowolną czcionką są
    > doskonale widoczne. Mało tego (tak na marginesie), wkurza mnie gdy
    > content strony jest RWD (np. Allegro, mBank etc) bo wtedy interfejs
    > staje się ortopedyczny. Wszystko duże i kwadratowe jak dla niewidomych i
    > zajmujące czasem N ekranów w dół a i często jest okrojona funkcjonalność
    > przy okazji. Nie ma żadnego problemu z oglądaniem zwykłych "startych"
    > stron WWW. Dwukrotne kliknięcie powiększa do danej kolumny jeśli jest
    > nieczytelna. Ponowne - przywraca view. Wszystko łatwe, intuicyjne i

    Chyba mamy inną definicję "łatwego" i "intuicyjnego", jeśli trzeba
    powiększać fragmenty, by korzystać ze strony. Z dobrze zrobionej [1]
    "ortopedycznej" strony korzysta się bez problemów.

    [1] Okrojona funkcjonalność to nie jest dobrze zrobiona strona (choć i od
    tego są wyjątki)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl