  • 21. Data: 2016-02-28 10:56:50
    Temat: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-27 18:37, Sebastian Biały wrote:

    > Potencjalna tragedia w 1 akcie:
    > Akt 1: Pozwierane piny PCIE przez martwą kartę powodują konfuzję chipsetu.

    Możesz doprecyzować ten scenariusz bo trochę go nie ogarniam?

    > PS1. Mój komputer nie uruchamia się z kartą która nie ma zasilania przez dodatkowe
    druty.

    U mnie lata. Jaka karta i płyta główna?

  • 22. Data: 2016-02-28 11:05:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-28 10:56, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Możesz doprecyzować ten scenariusz bo trochę go nie ogarniam?

    Karta wyświetla sobie BIOS. Tralalala, leci dalej, laduje się windows i
    w prewnym momencie trzeba narysować kreskę. Więc odpalamy akcelerator w
    celu narysowania kreski i zonk - zabrakło energii. Reset, zwiecha, etc.

    > U mnie lata. Jaka karta i płyta główna?

    GA-MA69GM-S2H
    Radeon HD 6850

  • 23. Data: 2016-02-28 12:35:30
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-27 22:49, rzymo wrote:

> [...]

    Zrobiłem taki pomiar. W przypadku gdy nic nie robię wychodzi 30-40W. Jakakolwiek
    aktywność powoduje, że karta zaczyna pobierać jeszcze więcej.
    To akurat zmierzyć jest trudniej bo obciążenie karty, a tym samym prąd jaki ciągnie
    jest zależne od sytuacji. Tak czy inaczej nawet te 30W przez następny
    rok/dwa to zawsze coś.

    > Wszystko zależy jaka to k. graficzna, nowsze żrą niewiele w spoczynku (na
    przykładzie mojego sprzętu, spoczynek z GTX950 27-28W, na integrze 19-20W).

    > Starsze potrafią pochłonąć kilkadziesiąt, np. swego czasu popularny Radeon 4850 to
    okolice ~40W, pięciokrotnie więcej + szum chłodzenia...
    > Jak sprzęt działa godzinami, głównie z niewielkim obciążeniem, to może i sens
    takich zabaw jest...
    > U siebie nie sprawdzę, żaden z kilku kompletów płyta główna + k. graficzna nie
    odpala bez podłączonej wtyczki z dodatkowym zasilaniem.

    To, że nowe karty ciągną mało i idlu to wiem tyle, że dla mnie wymiana na taką kartę
    w tej chili jest niemożliwa. Radeona 4850 to miałem jakiś czas temu i
    właśnie wtedy wpadł mi do głowy pomysł z wyłącznikiem. Teraz chciałem kupić jakąś
    używkę, która będzie na pewno ciągnąc więcej niż mój Radeon 6850.

  • 24. Data: 2016-02-28 12:35:34
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-02-28 11:05, Sebastian Biały wrote:

    > Karta wyświetla sobie BIOS. Tralalala, leci dalej, laduje się windows i w prewnym
    momencie trzeba narysować kreskę. Więc odpalamy akcelerator w celu narysowania kreski
    i zonk - zabrakło energii. Reset, zwiecha, etc.

    Pytałem bo napisałeś wcześniej o martwej karcie i pozwieranych pinach w slocie PCIE.
    Sorry ale zwiecha, reset i inne sytuacje, po których można powrócić bez bólu, a
    martwa karta to dwie inne rzeczy.
    Spekulujesz czy znasz z praktyki taki przypadek, że spaliła się karta? Z tego co
    widzę to sygnały sense, o które pytałem są używane do wykrycia czy podłączone są
    dodatkowe wtyczki zasilania.
    Jak dla mnie istnieją dwa przypadki, w których nie ma dodatkowego zasilania. Pierwszy
    jest tak jak u mnie, komp się odpala i nie widać karty więc nie ma jak narysować
    kreski przy jej pomocy, w drugim
    komp się nie uruchamia tak jak pisałeś więc jest tak samo.

    > GA-MA69GM-S2H
    > Radeon HD 6850

    Mam tą samą kartę więc to pewnie zależy od płyty no chyba, że liczy się jeszcze
    producent karty graficznej ale to raczej mało prawdopodobne.

  • 25. Data: 2016-02-28 12:46:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-02-28 12:35, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Pytałem bo napisałeś wcześniej o martwej karcie i pozwieranych pinach w
    > slocie PCIE. Sorry ale zwiecha, reset i inne sytuacje, po których można
    > powrócić bez bólu, a martwa karta to dwie inne rzeczy.

    Kto tu mówi że karta wyzioneła ducha? Zabrakło enegrii, jakaś maszyna
    stanów w krzemie się zawiesiła, BUSY zapalił się na wieczność, drivery
    od PCIE nie mają dość energii na machanie drutami itp zdarzenia.

    Mam tutaj dla kontrastu kartę USB2.0 (6 slotów). Po ich mocnym
    obciążeniu (pi x drzwi 0.5A każdy) komputer zawiesza się. Idę o zakład
    że driver PCIE nie przypuszczał że jakieś zdarzenie wewnatrz krzemu nie
    wystawi na czas właściwej flagi.

    Co ważne komputer zawiesza się również wtedy gdy sterownik do samej
    karty nie jest załadowany. Również wtedy gdy popychany jest Linuxem,
    aczkolwiek Linux wskazuje na awarię PICE w ostatnim tchnieniu.

    Karta ma dodatkowe gniazdo zasilania molex. Po jego uzyciu wszystko
    działa poprawnie.

    > Spekulujesz czy znasz z praktyki taki przypadek, że spaliła się karta?

    Nic nie spekuluje. Jesteśmy na grupie "elektronika" wiec zakładam pewien
    minimalny poziom wyjaśniania.

  • 26. Data: 2016-02-28 13:10:22
    Od: Mario <M...@...pl>

    Zaraz AlexY ci napisze, że to sprawa pytającego na co chce marnować
    czas. I że nie powinieneś zaśmiecać wątku radami nie na temat.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2016-02-28 13:38:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pawel 'Jarod' pisze:

    > Nie ma bo jest zintegrowana w procesorze. Do normalnego użytkowania jest
    > idealna.
    > Tablet odpada, nie znoszę takich zabawek na srandroidzie ;-)

    No to ipad

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 28. Data: 2016-02-28 13:51:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario pisze:

    > Zaraz AlexY ci napisze, że to sprawa pytającego na co chce marnować
    > czas. I że nie powinieneś zaśmiecać wątku radami nie na temat.

    Tu akurat nie o marnowanie czasu chodzi a o ilość zaoszczędzonej w ten
    sposób energii, ale oczywiście wiesz lepiej i tylko Ty masz rację.

  • 29. Data: 2016-02-28 14:06:16
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 13:51, AlexY pisze:

    > Tu akurat nie o marnowanie czasu chodzi a o ilość zaoszczędzonej w ten
    > sposób energii, ale oczywiście wiesz lepiej i tylko Ty masz rację.

    Oczywiście wiem lepiej, bo moja odpowiedź dotyczyła kwestii czasu
    marnowanego na takie działania:

  • 30. Data: 2016-02-28 14:07:34
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 28.02.2016 o 10:54, Pawel 'Jarod' pisze:

    > Nie ma bo jest zintegrowana w procesorze. Do normalnego użytkowania jest
    > idealna.

    No jest, ale co z przełączaniem monitora? Grafika w procesorze ma chyba
    wyjście gniazdem płyty głównej.

    > Tablet odpada, nie znoszę takich zabawek na srandroidzie ;-)

    Na windzie też można kupić.

    --
    Czarek