  • Data: 2014-04-18 02:22:17
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    news:534fbbb8$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco -
    > jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio
    > letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech i
    > zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory.

    Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie oleju?
    Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej, może 10W40? Na
    pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty; będzie się palił, a
    wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się oparami i zacznie szwankować,
    itd, itp...

    Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
    120-200/220 tys km 5W30
    powyżej: 10W30 lub 10W40.

    Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do
    każdego.
    Aygul