  • 11. Data: 2018-09-16 10:19:49
    Temat: Re: Wymiana trzeszczącego przełącznika domofonu
    Od: AntyPIS <b...@j...oo>

    W dniu 2018-09-16 o 10:11, AntyPIS pisze:
> [...]
    DywCvrCRgJ2yU/view?usp=sharing

    > Kup płytkę
    > https://i-dom24.pl/plytka-unifonu-pun1132-urmet,3,65
    36,841

    Dokładniej
    https://i-dom24.pl/plytka-unifonu-pun1131-urmet,3,65
    36,840

  • 12. Data: 2018-09-16 11:56:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-16 o 01:26, HF5BS pisze:

    > WD-40, mniej "agresywny" w działaniu, ale chyba na dłużej pomoże.

    Sądzę, że to i tak jedynie odsunie problem jedynie. Wcześniej te
    przełączniki działały z 10 lat a teraz co 2 tygodnie muszę je czyścić.
    Nawet jeśli co miesiąc będę musiał to robić - to szczerze mówiąc - nie
    chce mi się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2018-09-16 12:06:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-16 o 01:27, HF5BS pisze:

    > Yyy... tym plastikiem było coś z metapleksu?

    Mogę Ci podać numer czujnika :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2018-09-16 12:08:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    DywCvrCRgJ2yU/view?usp=sharing

    > Wygląda to na popularny model Urmeta. Może warto kupić *cały* domofon,
    > przy okazji odświeżysz pożółkłą obudowę.

    Chciałbym - nieprodukowany już. Kłopot w tej obdowie jest taki, że
    zawieszenie słuchawki się szybko wyłamuje więc już kiedyś obudowy
    zmieniałem a potem kiszka - nie do kupienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2018-09-16 12:17:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-16 o 10:19, AntyPIS pisze:

    > Dokładniej
    > https://i-dom24.pl/plytka-unifonu-pun1131-urmet,3,65
    36,840

    Bingo!
    Tak zrobię :-) Znalazłem i zamówiłem w międzyczasie zbliżone switche,
    przynajmniej wizualnie bo karty katalogowej do nich nie znalazłem. Jak
    nie będą pasować to mam wariant zapasowy. Dzięki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2018-09-16 18:07:03
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-09-15 o 17:00, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam taki kłopot. Otóż przełącznik pod widełkami domofonu stał się bardzo
    > zawodny. Czasem parę razy trzeba nim ruszyć by nie szumiał, nie
    > trzeszczał i dało się cokolwiek zrozumieć. Tak się dzieje we wszystkich
    > domofonach w domu. Wygląda on tak:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1wxlUgSHSMOpllUQHjps
    DywCvrCRgJ2yU/view?usp=sharing

    > Czy macie pomysł gdzie można by go kupić? Nie ma żadnych oznaczeń poza DC.

    pełno takich, szukaj isostat do druku po obrazie i znajdzesz

    http://www.sklepy24.pl/sklep/centrumelektroniki_pl/p
    rodukty/czesci-elektroniczne/przelaczniki/izostaty

    https://allegro.pl/przelcznik-monostabilny-isostat-d
    o-druku-i5718844452.html?reco_id=5d8dda85-b9ca-11e8-
    8da0-6c3be5b52ac0&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi
    _c=Product&

  • 17. Data: 2018-09-17 01:53:59
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Sądzę, że to i tak jedynie odsunie problem jedynie. Wcześniej te

    Na wiele więcej, to i ja nie liczę. Wiadomo, że jak chodziło, a nagle
    zachorowało, to ot, tak, nie przejdzie.
    Bo to pewnie powyrabiane mechanicznie i czyszczenie jedynie pozbywa się
    syfu, który przzeszkadza się stykać stykom, co ledwo-ledwo i każdy paproszek
    ten mizerny styk rozłącza. Nie ma to jak porządne czyszczenie i dogięcie
    blaszek, takich tam, żeby w głośniku nie szurało. Oczywiście, z głową, aby
    gnąc, nie przegiąć.

    > przełączniki działały z 10 lat a teraz co 2 tygodnie muszę je czyścić.
    > Nawet jeśli co miesiąc będę musiał to robić - to szczerze mówiąc - nie
    > chce mi się.

    Kusiło by mnie rozebrać taki przełącznik i porządnie mu te styki
    przeczyścić, nawet mechanicznie.
    Ale... jak kiedyś miałem klawiaturę tonową polskiej produkcji, to styki od
    generatorów łapały syf tak bardzi, że czyszczenie najwyżej na 2-3 dni
    pomagało, choćbym nie wiem, jak dokładnie to odczyścił i czym przemył.
    Fosforobrąz jakiś, czy inny szajs, rudoburego koloru, bledszego i
    ciemniejszego od miedzi.
    Ta... to chyba jednak wymiana, a starych użyć jako "instalacji
    artystycznej", czy czego tam, np. do czesania kota... Nie... to on sam
    "uczesze" czeszącego. Zastanawiam się, czy to może mieć jakieś praktyczne
    zastosowanie... bądź chociaż wizualne, jako nieszablonowa rzeźba (czy to nie
    było przzypadkiem w "Nie lubię poniedziałku"?)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 18. Data: 2018-09-17 04:48:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Sep 2018 18:07:03 +0200, Jawi napisał(a):

    DywCvrCRgJ2yU/view?usp=sharing

    > pełno takich, szukaj isostat do druku po obrazie i znajdzesz
    >
    > http://www.sklepy24.pl/sklep/centrumelektroniki_pl/p
    rodukty/czesci-elektroniczne/przelaczniki/izostaty

    Z oryginalnym isostatem nie ma to nic wspolnego, a te ze sklepu ...
    kazdy inny, wiec trudno dobrac :-(

    J.

  • 19. Data: 2018-09-19 20:53:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-17 o 01:53, HF5BS pisze:

> [...]
    > pomagało, choćbym nie wiem, jak dokładnie to odczyścił i czym przemył.
    > Fosforobrąz jakiś, czy inny szajs, rudoburego koloru, bledszego i

    Też mi się tak wydaje. Zamówiłem przełączniki - może będą pasowały. A
    jak nie, to całą płytkę wymienię.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2018-09-19 20:57:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-16 o 18:07, Jawi pisze:

> [...]
    o-druku-i5718844452.html?reco_id=5d8dda85-b9ca-11e8-
    8da0-6c3be5b52ac0&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi

    Dzięki, już zamówiłem wersję z "B". Niestety nie znalazłem opisu /
    wymiarów więc trochę na czuja. Zobaczymy jak będzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek