    From: "Adam" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyświatlacz LCD w roli projektora i żywotnośc matrycy
    Date: Tue, 23 Feb 2010 17:29:45 +0100

    news:hm0v64$6k2$1@news.onet.pl...

    > O ile się nie mylę, to nie lustro dielektryczne, tylko dichroiczne, czyli
    > zatrzymujące podczerwień.
    > Zresztą, gwoli ścisłości, w typowych projektorach kinowych (70mm i 35mm),
    > gdzie źródłem światła jest tzw. "kolba" ksenonowa, stosuje się lustro
    > dichroiczne, ale po pierwsze jest nie jest ono pomiędzy źródłem światła a
    > filmem, tylko przed źródłem światła (odbija "od dupy strony" światło w
    > stronę filmu), a po drugie pomiędzy źródłem światła a filmem jest płytka
    > szklana dichroiczna.

    Poprawka:
    W projektorach, w których źródłem światła jest kolba ksenonowa, stosuje się
    tzw. zwierciadło i przeciwzwierciadło, gdzie idąc od lewej (tył projektora)
    w stronę prawą (obiektyw) mamy zwierciadło (duże), kolbę, przeciwzwierciadło
    (małe), metalową zasłonkę (gdy kolba świeci, a nie ma projekcji), migawkę,
    film, układ optyczny (obiektyw lub obiektyw + anamorfot).

    Nie ma płytki dichroicznej.

    Ale to już NTG ;)