eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWyszukiwanie bliskich punktów w wielowymiarowej przestrzeni › Re: Wyszukiwanie bliskich punktów w wielowymiarowej przestrzeni
  • Data: 2019-12-08 04:58:35
    Temat: Re: Wyszukiwanie bliskich punktów w wielowymiarowej przestrzeni
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, December 7, 2019 at 5:47:21 AM UTC+1, slawek wrote:
> [...]
    wyszukiwanie podobnego obrazu czy odcisku palca bez konieczność przeszukania całości
    czy nawet znacznej części całości.Gdy mam przypadek 1D to najpierw sortuję.Dla 2D
    mogę zrobić boksy wystarczająco duże by nie było marnotrawstwa na boksy nie
    zawierające żadnych elementów , te boksy mają podboksy a te elementy.Jest problem, bo
    gdy szerokość to 100, wtedyszukając 401 mogę znaleźć 490 a nie znajdę bliskiego
    399.Trzeba by szukać w boksach naokoło, w 9 zamiast w jednym. To jeszcze się da, ale
    dla 3D będzie to 27, ogólnie 3^n, co gdy mamy 512D?

    > W 2D sortuj po x i po y, czyli 2*1D. Punkty bliskie w 2D są też
    > bliskie po x i po y. Przejdź do nD: będzie n sortowań. Czyli 512
    > sortowań. Szukasz sąsiadów, masz ich jakieś 2*512, z sąsiadów
    > wybierasz najbliższego. Jak chcesz mieć m najbliższych bierzesz
    > 2*m*n sąsiadów. Co powinno być wykonalne.

    A jakby dopracować ( bo to pomysł nieprzemyślany ) takie indeksowanie, że
    dajemy ileś dodatkowych losowych punktów i im przypisujemy grupy najbliższych
    punktów?