  • Data: 2017-11-03 11:59:24
    Temat: Re: Wzmacniacz antenowy. Czy to w ogóle ma prawo działać?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-11-02 o 16:20, Adam Wysocki pisze:

    >Też mi to przyszło do głowy. Ponadto podumałem nad tematem, i nadal
    >mi
    >się wydaje, że tytułowa wątpliwość jest uzasadniona. Lecz widzę
    >przykład, gdzie taki wzmacniacz spełni b. dobrze swą rolę: antena
    >daleko
    >od odbiornika, długi kabel, a na nim (z jakichś tajemniczych powodów)
    >powstają szumy. Wtedy wzmocnienie tego, co odbiera antena (choć i do
    >niej *trochę* szumu wpadnie), wzmocnienie to polepszy stosunek S/N,
    >zakładając, że większość "noise" pochodzi z kabla.

    >Hm, tylko czemuż to ten kabel miałby szumieć?

    Nie chodzi o to ze szumi.
    Antena daje sygnal np 2uV, a tranzystor wejsciowy odbiornika szumi na
    0.2uV.
    to mamy S/N=10.

    Jak kabel stlumi sygnal o polowe, to na wejsciu odbiornika mamy sygnal
    1uV, a szumy wejsciowe nadal 0.2uV i S/N=5

    Tak naprawde to jeszcze trzeba doliczyc szumy z anteny, ale zasade
    widac.

    >A wzmacniacz przy antenie pokojowej nadal wydaje mi się oszustwem.

    Tez mi tak troche pachnie.

    Mialby sens, gdyby byl zrobiony lepiej niz stopien wejsciowy w
    odbiorniku.
    Ale:
    -czy mozna liczyc, ze chinczyk zrobil to dobrze ?
    -czemu konstruktor telewizora mialby zrobic zle ?

    Tym niemniej ... czasem dziala.

    J.