  • Data: 2018-01-28 14:41:01
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-28 o 13:36, Uncle Pete pisze:

    > Niekoniecznie. Zależy od częstotliwości nośnej, a nie od protokołu
    > przesyłania danych. Mam na działce świetnie działającą 20-elementową
    > antenę yagi "wąskopasmową" (850-860 MHZ) podpiętą do modemu, który
    > wcześniej chodził na 3G (900 MHz), a teraz na LTE (800 MHz). Na
    > częstotliwościach 1800-2100-2600 MHz antena ta oczywiście nie będzie
    > działała.

    No właśnie chodzi tą częstotliwość. Wiadomo że nie w Polsce te
    telefony/modemy są produkowane, a więc trudno wymagać aby miały anteny
    konfigurowane wg częstotliwości wykorzystywanych przez operatorów
    działających na terenie Polski.

    Też mam na dachu antenę która wykorzystuje do netu mobilnego,
    szerokopasmową antenę 800-2100MHz, która sprawuje się zupełnie nieźle.
    Ale sam modem mogę spokojnie podłączyć do kompa bez podłączania pod
    antenę i sygnał w miarę dobry jest. W telefonie nie ma netu EDGE, 3g
    ani 4g. Nie ma wystarczającego dobrego sygnału także do rozmów i
    SMSowania. Jakby to sprawdzić przed potencjalnym wyposażeniem w modemową
    antenę - telefon, czy ta jest skonfigurowana także pod częstotliwość
    wykorzystywaną do rozmów?