-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed01.sul.
t-online.de!t-online.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!
postnews.google.com!e27g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
Date: Wed, 9 Dec 2009 15:28:40 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 28
Message-ID: <a...@e...googlegroups.com>
References: <0...@u...googlegroups.com>
<hflgg2$i83$1@news.onet.pl>
<d...@s...googlegroups.com>
<hflnor$8cg$1@news.onet.pl>
<d...@n...googlegroups.com>
<hfo8d7$8kf$1@news.onet.pl> <hfoa1o$6bn$1@pippin.nask.net.pl>
<c...@m...googlegroups.com>
<hfogt7$vbn$1@news.onet.pl>
<0...@p...googlegroups.com>
<hfoi6e$30v$1@news.onet.pl>
<4...@r...googlegroups.com>
<hfon7e$fma$1@news.onet.pl>
<6...@v...googlegroups.com>
<hforr9$std$1@news.onet.pl>
<d...@j...googlegroups.com>
<hfoumi$ptf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 82.210.189.188
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1260401320 31495 127.0.0.1 (9 Dec 2009 23:28:40 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Dec 2009 23:28:40 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: e27g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=82.210.189.188;
posting-account=CvUQzQoAAABvVQmR58QmR6N4Cev1qhAS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0;
.NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152;
.NET CLR 3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:216165 pl.sci.inzynieria:25682
[ ukryj nagłówki ]On 9 Gru, 20:42, "W.Bicz" <o...@o...pl> wrote:
> Jest bardzo prosty: w momencie, kiedy szybkość obiektu równa jest
> szybkości powietrza nie ma żadnego ruchu ośrodka względem obiektu. Nie
> ma więc możliwości napędzenia czegokolwiek, bo do tego wymagana jest
> różnica prędkości.
Rozpatrzmy chwile, gdy pojazd ma predkosc dokladnie rowna predkosci
wiatru:
z punktu widzenia pojazdu i smigla powietrze stoi. Jednak ziemia
porusza sie pod pojazdem -> kreca sie kolka -> kreci sie smiglo.
Mamy wiec krecace sie(we wlasciwa strone:) smiglo w stojacym
powietrzu!
Oporow aerodynamicznych nie ma, czy przekraczamy predkosc wiatru
zalezy tylko i wylacznie od tego, czy opor 'mechaniczny' (toczenie,
lozyska,
sila hamujaca kolka wywolana oporem kreconego sie smigla smigla)
jest mnijeszy niz sila ciagu smigla.
pozdrawiam
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.09 23:50 bartekltg
- 10.12.09 00:34 adam
- 10.12.09 01:26 Simp
- 10.12.09 01:39 bartekltg
- 10.12.09 06:58 Maciej Woźniak
- 10.12.09 07:32 Ghost
- 10.12.09 07:46 Ghost
- 10.12.09 07:50 Maciej Wozniak
- 10.12.09 09:17 adam
- 10.12.09 10:16 Ghost
- 10.12.09 10:46 adam
- 10.12.09 11:32 Ghost
- 10.12.09 12:08 adam
- 10.12.09 12:39 Ghost
- 10.12.09 13:08 adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=