    From: Jan Górski <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Date: Thu, 10 Dec 2009 09:49:51 -0800 (PST)

    > Przydalo by sie sfilmowac to od gory i odtworzyc orginalnie
    > oraz tak kręcac obrazem, aby płyta była nieruchoma.
    > Tak trzeba wytezac wyobraznie zeby zobaczyc te nieruchome podloze
    > i staly wiatr. Za to widac dokladnie moment 'przekroczenia predosci
    > wiatru'.

    Ale co to udowadnia ? Wymuszony ruch podłoża. Ale ruch jest względny,
    więc możemy mieć wymuszony ruch wózka po nieruchomym podłożu. Tylko
    po co ? To mi trochę przypomina spalanie benzyny, żeby napędzić
    prądnicę i użycie prądu elektrycznego do napędzenia jakiegoś układu
    mechanicznego. Po co tracić energię po drodze ?

    Rozumiem, ze trickiem tu są pewne nieintuicyjne zastosowania prostych
    praw. Natomiast piękno fizyki to na przykład płynięcie żaglówką pod
    wiatr.