eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZ wiatrem szybciej od wiatru › Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!bozo
    n.softax.pl!news
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
    Date: Mon, 14 Dec 2009 17:21:19 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 37
    Message-ID: <5...@b...softax.pl>
    References: <0...@u...googlegroups.com>
    <hflgg2$i83$1@news.onet.pl>
    <d...@s...googlegroups.com>
    <hflnor$8cg$1@news.onet.pl>
    <d...@n...googlegroups.com>
    <hfo8d7$8kf$1@news.onet.pl> <hfoa1o$6bn$1@pippin.nask.net.pl>
    <c...@m...googlegroups.com>
    <hfogt7$vbn$1@news.onet.pl>
    <0...@p...googlegroups.com>
    <hfoi6e$30v$1@news.onet.pl>
    <4...@r...googlegroups.com>
    <hfon7e$fma$1@news.onet.pl>
    <6...@v...googlegroups.com>
    <hforr9$std$1@news.onet.pl>
    <d...@j...googlegroups.com>
    <hfoumi$ptf$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <a...@e...googlegroups.com>
    <hfue3g$7tg$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1260806159 10695 83.18.189.42 (14 Dec 2009
    15:55:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Dec 2009 15:55:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <hfue3g$7tg$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:216404 pl.sci.inzynieria:25758
    [ ukryj nagłówki ]

    j...@f...adres.to wrote:
    > bartekltg wrote:
    >> On 9 Gru, 20:42, "W.Bicz"<o...@o...pl> wrote:
    >>
    >>> Jest bardzo prosty: w momencie, kiedy szybkość obiektu równa jest
    >>> szybkości powietrza nie ma żadnego ruchu ośrodka względem obiektu. Nie
    >>> ma więc możliwości napędzenia czegokolwiek, bo do tego wymagana jest
    >>> różnica prędkości.
    >>
    >> Rozpatrzmy chwile, gdy pojazd ma predkosc dokladnie rowna predkosci
    >> wiatru:
    >>
    >> z punktu widzenia pojazdu i smigla powietrze stoi. Jednak ziemia
    >> porusza sie pod pojazdem -> kreca sie kolka -> kreci sie smiglo.
    >>
    >> Mamy wiec krecace sie(we wlasciwa strone:) smiglo w stojacym
    >> powietrzu!
    >>
    >>
    >> Oporow aerodynamicznych nie ma,
    >
    > Jak zaczynasz przekraczać prędkość wiatru, to opory aerodynamiczne się
    > pojawiają. Chyba, że pojazd ma Cx=0. Ale takich pojazdów nie ma.
    > I co z tym fantem zrobisz?

    Po to masz przełożenie -- siła na śmigle będzie mniejsza od siły
    hamującej na kołach, ale i opór powietrza będzie dla prędkości (względem
    ziemi) niewiele większych od prędkości wiatru i tak mniejeszy (opór
    powietrza rośnie z kwadratem różnicy prędkości wózka, czyli początkowo
    po przekroczeniu prędkości wiatru rośnie wolno)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: