  • Data: 2022-12-26 19:44:16
    Temat: Re: Zagadka świateczna - WN533
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-12-26 o 18:47, J.F pisze:

    > Aczkolwiek ... chyba rozbilo jakies uklady LS z otoczenia 8080.
    Ale one się inaczej nazywały, nie miały LS, nazywały się UCY74S4xx od 05
    do 38 jak widzę w katalogu. Były też odpowiedniki '51, '55 i sam procek
    8080, czyli MCY7851, 7855 i 7880.

    > Nie o to chodzi - jakby to projektowal "czlowiek z Zachodu",
    > to:
    > a) ciekaw jestem, czy z przyzwyczajenia nie wpisalby 74LS07,
    > b) a juz na pewno nie wpadlby na to, zeby uzyc ukladow CEMI.
    Ale do sterowania transoptorem mógł mieć za mały prąd kolektora (bo to
    jest układ OC) w serii LS, a zwykła ma pewnie większy i mogła być już
    nie produkowana na zachodzie.

    > Nie wiem - moze w pewnym momencie swiat zaczal produkowac
    > lepsze/drozsze uklady, a CEMI weszla w luke na rynku.
    > Ale raczej sobie tego nie przypominam ... czyzby jednak komputerek
    > w Polsce robiony? No chyba, ze w NRD?
    Ale to by był scalaki NRD, były wyraźnie inne.

    > No wlasnie, czyli wychodzi, ze od początku wstawiono CEMI.
    > Dostepne w Polsce i moze w paru KDL.
    Ale tesli były fatalne, ruskie były 'inne', nikt więcej nie robił
    scalaków ttl w demoludach.

    --
    Janusz