  • Data: 2017-08-31 13:43:07
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Może jakaś mała suma tak, ale tyle widziałem przekłamań nawet przy lekkich
    > zakłóceniach odbioru, że podejrzewam, że to najwyżej była jakaś suma
    > kontrolna na TAK, albo na NIE, bez cienia jednak korekcji.

    Po co korekcja? Cały dzień, a przynajmniej kilka godzin nadają te same
    dane w bardzo krótkich odstępach. W dodatku jest bez znaczenia, czy mam
    je teraz, czy za trzy minuty. W praktyce to się bardzo dobrze sprawdzało.

    > Wiadomo. Obawiam się tylko, aby ostatecznej informacji, bez dodatkowych
    > algorytmów nie ustalało, jak na stacji kosmicznej, przez głosowanie
    > komputerów.

    Jakoś w tym samym czasie robiliśmy diwajs, który stosował nowatorską
    naówczas pamięć flash w procesorze. No i słabo jeszcze to zapisywanie
    wychodziło, były przekłamania. Więc program zapisywał w kilu miejscach,
    a odczytaną wartość ustalał w drodze głosowania.

    Jarek

    --
    No, świetnie, ale jaką metodą wybierzemy metodę głosowania?