  • Data: 2017-09-07 19:42:05
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości

    >Z pewnością, po coś te technologie stworzono. Ale ja z tych jestem,
    >co to nie zawierza bezkrytycznie rajdom zero, jeden, pięć, dziesięć,
    >milion, srylion, pierdylion, z życia wiem, że można się mocno naciąć.
    >Np. z powodu wykorzystania CRC-attack... Albo czegoś w podobie.

    Mowimy o przypadkowej awarii, czy celowym ataku ?
    Pr-stwo przypadkowego uszkodzenia i zachowania CRC jest raczej male.

    >Wspieram się, oczywiście, korzystam, gdy jest, głupotą było by to
    >olać. Ale pozostaję sceptyczny. Niby jest np. korekcja z RSC, ale,
    >czy jeśli mam spadaczony tak dysk, to jest w ogóle sens jego
    >obecności? Nie da mi tego samego efektu, tego dysku usunięcie i
    >korzystanie z dobrodziejstw matryc RSC, tak czy siak, będzie trzeba
    >je wykorzystać, to może zamiast dziabać z błędnych sektorów, w ogóle
    >je wyrzucić?

    Ale to IMO dwie calkiem rozne sprawy.
    Kody korekcyjne umozliwiaja odtworzenie danych, ktore zostaly
    utracone.
    Glosowanie tez, tylko jest znacznie bardziej kosztowne.
    Obie metody dzialaja, o ile zakres strat nie jest zbyt duzy.
    Co ma zreszta istotny wplyw na zakres stosowalnosci.

    W obu faktycznie dobrze byloby wymienic uszkodzone nosnikow ... no
    coz, mozna zaoszczedzic i nie wymieniac bez potrzeby, ale
    bezpieczenstwo spada :-)

    RAID tez jest forma kodu korekcyjnego ... ale wymaga CRC, czy innej
    metody okreslenia, ktoremu dyskowi nie mozna wierzyc :-)
    CD dobrze zrobili, rysy nie przeszkadzaja.

    Mozna by zrobic RAID w polaczeniu RSC (o ile to Reed Solomon Code).

    J.