    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <oo90ee$5lh$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a9083a$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oobko4$ja6$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oobtoh$rsp$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oocb8q$obl$1@node1.news.atman.pl>
    <59b184ee$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <ooscv7$3lh$1@node2.news.atman.pl>
    <59b273e5$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <oou5lj$o05$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Fri, 8 Sep 2017 15:38:52 +0200

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Oj, ja chyba się źle wyraziłem (zmęczenie nową pracą) - chodziło mi o
    >uszkodzenie strony, gdzie jest zapis, o sytuację, gdy rysa zadrapie
    >porcję bitów i średnio będzie z czego odtworzyć.

    Ja dla testow naklejalem na spodnia strone pasek szerokosci ~2mm, a
    plyte nadal czytalo.
    Mysle, ze "rysa" po stronie zapisu bedzie wezsza.

    >Przyz "rypaniu" płyty audio, w takiej sytuacji, zadziwiająco
    >poprawiało wynik wyłączenie kontroli błędów.

    A to nie wiem ... wydaje mi sie, ze w trybie audio to naped wlacza
    korekcje i interpolacje automatycznie, ale moze sie myle.

    >O te dane się martwię. Najgorsze, gdy nawet cieniutka rysa, ale
    >wzdłuż.

    bo wtedy nie sa uszkodzone 2mm, tylko np 2cm danych.
    Ale na tych 2mm to i tak cos tysiac bitow :-)

    (RSC)

    >Więcej, to jest w stanie odtworzyć nawet kilka utraconych plików,
    >jeśli tylko ilość straconych danych nie przekracza możliwości
    >naprawczych.

    Bo sie rozrzuca zestawy danych. W efekcie nie mam straconych 1000
    bitow ciurkiem, tylko np po jednym bicie w 1000 blokow, kazdy objety
    osobnym RSC.

    A potem przyjdzie fajny naped i przestawi ustawi co 8-my bit :-)

    J.