    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <59a9083a$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oobko4$ja6$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oobtoh$rsp$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oocb8q$obl$1@node1.news.atman.pl>
    <59b184ee$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <ooscv7$3lh$1@node2.news.atman.pl>
    <59b273e5$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <oou5lj$o05$1@node2.news.atman.pl>
    <59b29d6c$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <oougb0$2f6$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Fri, 8 Sep 2017 20:04:50 +0200

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Z szybkiego policzenia wyszło mi, że to prawie 13.5 sekundy treści,
    >chciało(by) im się aż tyle?

    Chodzilo mi o to, ze tak szacujac z pamieci - pit na plycie ma ~1um,
    co nam daje z zgrubsza 1000 bitow/mm sciezki, sektor ma cos 23xx
    bajtow, czyli ponad 18kb i trwa 1/75s, i wychodzi ze z grubsza 18mm
    zajmuje.

    ten 1mm utraty danych naped odtwarza, wiec zrobillbym to np tak, ze
    jednym 19-bitowym blokiem kodu korekcyjnego sa objete bity nr 1, 1001,
    2001 ... 18001.
    Drugim blokiem bity nr 2, 1002, 2002, ... 18002 itd.
    I juz nam 1mm plama nie straszna.

    Moze nawet wiekszy sens mialoby rozlozyc to miedzy sektorami, czyli np
    bity nr 1 z 19 sektorow, kolejny na bity nr 2 itd, ale ... to by chyba
    wymagalo pamieci na tych 19 sektorow przy odtwarzaniu, i juz pierwsze
    odtwarzacze maja problem, bo te kilobajty byly w tym czasie drogie.

    A potem z tych 23xx bajtow audio zrobiono 2048 bajtow danych, gdzie
    mozliwosci odtworzenia musialy byc jeszcze duzo wieksze, bo komputer
    nie zniesie ani jednego przeklamanego bitu.

    >Hmm... Jeśli to by miało zadziałać ku polepszeniu, to choćby
    >krasnoludki i Królewna Śnieżka... Ale, jeśli źle FW napiszą, to
    >różnych rzeczy się spodziewać można.

    Ale sam wiesz, ze to sie zdarza, a wtedy taki pomysl "blokiem kodu
    obejme co 1024 bit" przestanie dzialac :-)

    J.