    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Mon, 11 Sep 2017 23:18:51 +0200
    <59a58411$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
    <59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo47gj$rt4$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <59a6c67d$0$5162$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <59a7dcd2$0$15209$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <59ad3903$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Rozmowa jest w dwie strony, wiec duplex, a nie simplex.
    > Ale pakiety sa na przemian nadawane lub odbierane, wiec half.

    No nie, przyznaję że osobiście się tym nie zajmowałem, ale jednak jest
    para simpleksów, m.in. każdy na innej częstotliwości
    ("jednokierunkowej"). W każdym razie half dupleksem bym tego nie nazwał.

    > Chocby i z tego powodu.
    > Ale kwestia zaniku widma i ewentualnego tlumienia - to wszystko sie
    > skaluje.

    Nie wydaje mi się. Co masz na myśli pisząc o zaniku widma
    i o ew. tłumieniu?

    > Przy tanszych kwarcach zycie moze byc jednak prostsze, gdy nie trzeba
    > takich cudow :-)

    W początkach GSM część z tych rzeczy to może były cuda, obecnie -
    standard.
    --
    Krzysztof Hałasa