  • Data: 2018-10-25 06:43:46
    Temat: Re: Zakłócenia na i2c
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pqpb44$gi7$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2018-10-23 o 23:28, J.F. pisze:

    >Nie mam doświadczenia w I2C, ale chyba:
    >- kiedyś chodziło na wyższym napięciu i solidnych prądach,

    zawsze 1 byla na podwieszeniu ... dawniej owszem, nieco wiekszym

    >- teraz daje się słabe podwieszenie i chodzi na 3V3 - może być
    >wrażliwe,
    >- współczesne DCDC mają znacznie stromsze zbocza niż najstromsze
    >jakie było w TV.

    No owszem, w odchylaniu bylo raptem cos 10us.

    >Zdarzyło mi się w dzieciństwie (z powodu, że jedyne dostępne żarówki
    >były 200W) zrobić regulator tyrystorowy bez żadnej filtracji, bo nie
    >wiedziałem w ogóle co to takiego. Na drugi dzień sąsiad oddalony o 2
    >piętra przyleciał czy to nie ja coś mieszam, bo on radia nie może
    >słuchać :)

    Ale ktorego radia - tego z 1000km ?

    >Ja tylko napisałem, że nie można wykluczyć zasilacza który strasznie
    >sieje. Jeśli ten przekaźnik jest tuż koło tego I2C to mimo, że
    >zasilacz jest w pokoju obok to jego zasilanie (zakładam, że AC230)
    >przechodzi tuż koło I2C.

    Ale musialby na tych 10cm wygenerowac ponad 1V impuls

    >Ale istnieje cała masa innych możliwych przyczyn - np. przekaźnik
    >zasilany z tego samego napięcia co I2C i za słaby zasilacz siada na
    >tyle, że I2C przestaje działać, a przekaźnikowi to nie przeszkadza.

    Juz wiemy, ze to sam zasilacz.

    Mialby przewody/sciezki przy przekazniku petle tworzace i moglo sie
    tam pojawic 1A/us ?

    Bo skoro w innym pokoju, to przeciez nie otwarty rdzen cewki.

    Z ciekawosci podlaczylbym oscyloskop, ale mocno watpie w takie
    indukowanie.

    J.