  • Data: 2018-02-03 03:48:00
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    news:5a7510e3$0$576$65785112@news.neostrada.pl...
    > Co za czasy, z tego co pamiętam to w telefonii konwencjonalnej czas
    > opóźnienia powyżej 500ms między AbA i AbB traktowało się jako bardzo zły
    > parametr. A we współczesnych centralach cyfrowych opóźnienia są mniej
    > więcej na poziomie 4-5ms.

    W analogowej łaczności satelitarnej, na moje ucho, opóźnienie potrafiło
    wynieść do 1-1.5 sekundy (niekiedy w wolnym czasie bawiłem się dzwoniąc na
    drugi koniec ZSRR na nieistniejący numer, jak już zmieniono wiązkę łączy, po
    której kierowano tam ruch, w słuchanie własnego echa, mówiło się np. "dupa"
    i liczyło, po jakim czasie usłyszę owo "dupa"), zależnie od kierunku i
    zapewne od ilości krotnic. Sporadycznie spotykalem do ok. 2, nie wiem, czy i
    nie 3 sekund, choć łącznie. Jednak, sekunda TAM, sekunda NAZAD, to już 2
    sekundy opóźnienia w zorientowaniu się, co do reakcji rozmówcy. Bo dopiero
    po sekundzie on sam usłyszy, a po kolejnej my usłyszymy jego, zakładając, ze
    odpowie od razu, gdy usłyszy. A i tak szyk rozmowy idzie się kochać. Jednak
    kiedyś, tak myślę, była inna świadomość, że jak się ma dalekie połączenie,
    to trzeba mówic wolniej, wyraźniej i spokojniej, aby się nie ponakładały
    wypowiedzi, zwłaszcza gdy (pół)tłumik echa coś kulał. Ja w każdym razie
    odczuwam dyskomfort (z różną siłą), gdy opóżnienie jest większe, niż tak
    około 0.1s... W ogóle w centralach cyfrowych można przecież teoretycznie
    (już nie pamietam, po tylu latach jak to jest...) spróbkowaną wartość
    podstawić (oczywiście, w ramach szczeliny czasowej) od razu abonentowi po
    drugiej stronie, minimalizując opóźnienie.
    Wlaśnie nieco z zaskoczeniem zauważyłem, że nie zbadałem tego problemu pod
    tym kątem, jak miałem okazję w latach swojej pracy na centrali, może jak
    dorwę jakieś jeszcze istniejące telefony analogowe podpięte pod jakąś cyfrę,
    to zobaczę, czy i co da się zauważyć...? Może do swojego UPC wezmę drugi
    numer, modem ma dwa porty, i tak też sprawdzę?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...