-
Data: 2018-02-03 03:48:00
Temat: Re: Zamawianie rozmow
Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
news:5a7510e3$0$576$65785112@news.neostrada.pl...
> Co za czasy, z tego co pamiętam to w telefonii konwencjonalnej czas
> opóźnienia powyżej 500ms między AbA i AbB traktowało się jako bardzo zły
> parametr. A we współczesnych centralach cyfrowych opóźnienia są mniej
> więcej na poziomie 4-5ms.
W analogowej łaczności satelitarnej, na moje ucho, opóźnienie potrafiło
wynieść do 1-1.5 sekundy (niekiedy w wolnym czasie bawiłem się dzwoniąc na
drugi koniec ZSRR na nieistniejący numer, jak już zmieniono wiązkę łączy, po
której kierowano tam ruch, w słuchanie własnego echa, mówiło się np. "dupa"
i liczyło, po jakim czasie usłyszę owo "dupa"), zależnie od kierunku i
zapewne od ilości krotnic. Sporadycznie spotykalem do ok. 2, nie wiem, czy i
nie 3 sekund, choć łącznie. Jednak, sekunda TAM, sekunda NAZAD, to już 2
sekundy opóźnienia w zorientowaniu się, co do reakcji rozmówcy. Bo dopiero
po sekundzie on sam usłyszy, a po kolejnej my usłyszymy jego, zakładając, ze
odpowie od razu, gdy usłyszy. A i tak szyk rozmowy idzie się kochać. Jednak
kiedyś, tak myślę, była inna świadomość, że jak się ma dalekie połączenie,
to trzeba mówic wolniej, wyraźniej i spokojniej, aby się nie ponakładały
wypowiedzi, zwłaszcza gdy (pół)tłumik echa coś kulał. Ja w każdym razie
odczuwam dyskomfort (z różną siłą), gdy opóżnienie jest większe, niż tak
około 0.1s... W ogóle w centralach cyfrowych można przecież teoretycznie
(już nie pamietam, po tylu latach jak to jest...) spróbkowaną wartość
podstawić (oczywiście, w ramach szczeliny czasowej) od razu abonentowi po
drugiej stronie, minimalizując opóźnienie.
Wlaśnie nieco z zaskoczeniem zauważyłem, że nie zbadałem tego problemu pod
tym kątem, jak miałem okazję w latach swojej pracy na centrali, może jak
dorwę jakieś jeszcze istniejące telefony analogowe podpięte pod jakąś cyfrę,
to zobaczę, czy i co da się zauważyć...? Może do swojego UPC wezmę drugi
numer, modem ma dwa porty, i tak też sprawdzę?
--
Pies może złamać serce tylko raz,
kiedy jego własne przestaje bić...
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.18 04:41 Marcin Debowski
- 03.02.18 05:33 Marcin Debowski
- 03.02.18 10:13 J.F.
- 03.02.18 10:34 J.F.
- 03.02.18 13:31 nadir
- 03.02.18 13:44 nadir
- 03.02.18 15:07 J.F.
- 03.02.18 16:28 Krzysztof Halasa
- 03.02.18 16:34 Krzysztof Halasa
- 03.02.18 16:43 J.F.
- 03.02.18 16:57 J.F.
- 03.02.18 16:58 Krzysztof Halasa
- 03.02.18 17:39 J.F.
- 03.02.18 18:02 Michal Jankowski
- 03.02.18 18:11 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Czas umierać.
- [ot] aplikacja - ameryk. nr. telef + dzwonienie za free do stanow i kanady
- Vectra 'Plan domowy bez limitu'
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Re: Ponownie: androSRAJ i zarządzanie książką teleSRAną z bitMłyna
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Android, export/import książki telefonicznej
- Przeniesienie numeru HaloNet -> INEA
- Czy tradycyjna telefonia stacjonarna już nie istnieje?
- AB=45 - co to?
- Szok! Działający automat telefoniczny!
- Modemy sprzętowe PSTN i ISDN Microcom - czy ma to jakąś wartość
- Ciekawe numery 2023
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=