  • Data: 2018-02-03 02:31:11
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Mogę dać konkretny przykład ile to pi x drzwi zwykle trwa w warunkach
    > dużych odległości. Używam SIPa w konfiguracji z klientami na 2ch
    > Linksysach PAP2 i bramki PSTN. Operator SIP jest od jednego pudełka
    > voip oddalony ca 15kkm, od drugiego 8kkm (powierzchniowo po krzywiźnie
    > ziemi).

    Odległość między operatorami ma tu mniejsze znaczenie niż liczba
    routerów/przeskoków między nimi.

    > Oba pudełka voip są między sobą oddalone ca 10kkm. Zestawienie
    > połączeń trwa 5-10s.

    Zestawienie połączenia w VoIP wygląda inaczej niż w PSTN, w VoIP do
    czasu wybrania ostatniej cyfry numeru AbB operator praktycznie nic z tym
    nie robi.
    W konwencjonalnej centrali, już po wybraniu pierwszej, drugiej lub
    trzeciej cyfry jest zestawiane połączenie na odpowiednie
    kanał/łącze/koncentrator w zależności od ustawienia tablicy routingu.

    > Opóźnienia w rozmowie (w jedną stronę) nie wydają
    > się przekraczac 1s (ping klient-klient ca 300-400ms) - nie odczuwa się
    > tego, więc nie wydają się większe niż 1-2s.

    Co za czasy, z tego co pamiętam to w telefonii konwencjonalnej czas
    opóźnienia powyżej 500ms między AbA i AbB traktowało się jako bardzo zły
    parametr. A we współczesnych centralach cyfrowych opóźnienia są mniej
    więcej na poziomie 4-5ms.