    From: cyber_no_@_spam_sarocom.net
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Zapraszam na czat internetowy dot. inwentaryzacji sieci
    Date: Thu, 17 Mar 2011 08:57:50 +0100

    > Czy mam dobry i szybki dostęp do Internetu jeżeli jestem na wsi pod
    > Wrocławiem w zasięgu sieci 2,4GHz z teoretyczną szybkością 150Mb/s przy
    > cenie 160 złotych za 4Mb/s przy wartościach gwarantowanych 128kb/s ?
    > Taki PT dostarczy dane do UKE o świadczonej usłudze i jeszcze wyjdzie,
    > że nie ma u nas białych plam.
    to bez znaczenia bo biale plamy sa rowniez na terenach gdzie jest 4-6
    dostawcow (w tym 3 kablowych) ktorzy skladaja stosowne sprawozdania. znam
    pare takich miejsc wiec to jakie, kiedy i dla kogo raporty piszemy nie ma
    chyba w tej kwestii znaczenia. widze ze wiele dotacji z 8.4 udzielane jest
    dla terenow gdzie jest kilku a czasem kilkunastu zasiedzialych dostawcow
    (oferujacych na tych terenach dostep szerokopasmowy) i tez nikomu to nie
    przeszkadza zeby "wesprzec" takiego czy innego molocha. czasem odnosze
    wrazenie ze wszystkie te dzialania maja wielu z nas zniechecic do wlasnej
    dzialalnosci. udostepniamy wyjatkowo szczegolowe dane, kluczowe z punktu
    widzenia przedsiebiorstwa... obserwuje (z rozmow ze znajomymi ale tez z
    wlasnego podworka) ze wiele obecnych inwestycji prowadzi sie na terenach
    gdzie swiadczymy uslugi od dawna, na terenach gdzie obslugujemy juz
    wiekszosc mieszkancow przy czym czesto sa to oddalone od wiekszych miast
    tereny wiejskie w ktore dotad nikt poza nami nie inwestowal. jak wytlumaczyc
    inwestycje kilkuset tysiecy zlotych w wioske ~20-40 domostw wspolfinansowana
    z 8.4 na terenie gdzie juz jest czesto wiecej niz 3 dostawcow obslugujacych
    95% mieszkancow ? czyzby byl to wynik analizy naszych sprawozdan ?

    p.s.
    dodam tylko ze czesto ta "ostatnia mila" to 30km magistrali swiatlowodowej i
    dlam/inne dla wsi w ktorej mieszka kilkanascie osob z czego zdecydowana
    wiekszosci (wszyscy zainteresowani?) maja juz dostep do szerokopasmowego
    internetu od kilku roznych Operatorow lokalnych.
    --
    Robert CyberM