    From: "Zboj" <z...@m...dot.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Zapraszam na czat internetowy dot. inwentaryzacji sieci
    Date: Thu, 17 Mar 2011 13:25:17 +0100

    > Prawda Was wyzwoli - czyli lepiej powiedziec prawde i inwestować tam gdzie
    > są
    białe plamy i nie wchodzić sobie nawzajem w parade. Jesli nie podacie
    danych uczciwie, moze się zdarzyc ze ktoś wejdzie z 8.4. na Wasz teren
    a prawdziwe biale plamy zostaną odlogiem albo dostaną odmowę.

    Pani Prezes pisząc to ma równocześnie świadomość wniosków blokujących całe
    obszary, wniosków o podłączenie 1 osoby per miejscowość za koszmarne
    pienądze, wnioskó na budowanie nie ostatniej mili, a magistral
    światłowodowych, pojawiania się arcymagicznie białych plam w kolejnych
    naborach tam, gdzie nie było ich wcześniej...

    Pani Prezes ma równocześnie świadomość, jak profiliowane są projekty i
    "konkursy" WSSz.

    Wreszcie Pani Prezes ma świadomość, iż wszelka argumentacja, przykłady,
    dyskusje, etc... są w praktyce kompletnie ignorowane przez stronę publiczną.
    Nawet podanie na tacy konkretnych przykładów i problemów patologii w 8.4 i
    8.3 kompletnie niczego nie zmienia. A abuserzy działania z radośnie
    bezczelnym uśmiechem udzielają kolejnych wywiadów.

    Napiszmy więc prawdę ze strony operatorów, bo jak widać są różne prawdy.
    Nasza prawda i rozumienie 8.4 była i jest taka, że miał to być projekt na
    budowę lokalnych małych sieci na terenach białych plam. Głównie przez
    lokalnych operatorów, którzy znają teren i mogą zainwestować w lokalne sieci
    szerokopasmowe 2M+ na terenach, gdzie bez dofinansowania tego nikt nie
    robił. Praktyka wyszła taka, że pojawiają się wnioski wielkoobszarowe,
    przekraczające ramy powiatów i województw kilku firm konsultingowych bez
    doświadczenia w branży ISP, z gęstością 1 osoba per miejscowość. Projekty
    takei w żadnym punkcie nie likwidują białych plam, blokują jednak obszary
    dla efektywnych inwestycji lokalnych. I nikt z tym po stronie publicznej nic
    efektywnie nie robi. Zamiast tego proponuje się nam (w Pani wypowiedzi brzmi
    to samo), byśmy szukali resztek białych plam na drugim końcu kraju. A że ma
    się to nijak do celów i sensu... to z urzędniczego punktu widzenia widać
    zbędny hałas.

    Tylko, że i Pani i operatorzy wiedzą, że to co się dzieje z 8.4, to ruina
    zamierzeń. Od map sprzed lat, które do teraz jednak są jedyną podstawą
    określania obszarów, po wnioski blokujące, które oprotestowują wspólnie
    wszystkie organizacje branżowe. Chyba jak nigdy dotąd zgodnie. I co? I jak
    grochem o ścianę. Po co więc ćwierćprawdy i przerzucanie "zepsutego jaja" na
    stronę ISP? Nie jesteśmy kryształowi, ciągle się uczymy. Ale jestem
    przekonany, że ISP wykonuję mnóstwo pracy, kompletnie dla nich
    nieprodukcyjnej, by zaspokajać kolejne życzenia administracji. Warto to
    uszanować, bo to, co dla urzędnika jest odpłatną pracą, dla nas jest
    wyłącznie stratą. Piszę stratą, bo jest tak wtedy, gdy jako ISP nie możemy
    liczyć na partnerstwo i efektywne wysłuchanie obiekcji i informacji o
    patologiach. Jestem głęboko przekonany, iż ewidencje i raporty z naszej
    strony, wsparte stanowczym NIE strony publicznej (ja wiem, że nie UKE
    przyznaje środki), dla wniosków sprzecznych z celami POIG 8.4 i podobnych,
    stanowiłyby sensowną całość i synergię wysiłków oraz działań dla obu stron -
    ISP i publicznej. KIKE wielokrotnie przekazywała, że przedsiębiorcy muszą
    widzeć i otrzymać cel lub sensowne uzasadnienie strony publicznej. Oraz
    wsparcie w ograniczaniu patologii. Wtedy współpracują bez większych
    zgrzytów. Odsyłanie nas na berdyczów i nakazy powodują zupełnie uzasadniony
    i po ludzku zrozumiały opór każdego i w każdej relacji. Nie tylko na gruncie
    PT.

    Jeśli prawda ma kogokolwiek wyzwolić, nie może to być Pani Prezes ćwierć
    prawda i piłka wyłącznie i znowu w kierunku tych złych przedsiębiorców...
    Nota bene - pisze Pani "mapy (UKE), choc w ubieglym roku dzięki Waszemu
    bojkotowi niezbyt doskonale"... A równocześnie urzędnicy UKE przekazali KIKE
    informację, iż na inwentaryzację odpowiedziało 4 tys. ISP, czyli +/- 50%
    rejestru PT. 50% duchów lub bojkotujących w rejestrze PT, to bardzo dobry
    wskaźnik, bo i wiele firm zapewne działalności nie prowadzi, mimo wpisu.
    Niemniej w roku ubiegłym oczywiście dyskutowaliśmy i protestowaliśmy (ISP) -
    również KIKE - ale przede wszystkim wobec faktu, iż absurdem było oczekiwać
    danych wstecznych w sytuacji, gdy firmy nie musiały ich gromadzić. To Pani
    nazywa "bojkotem"? Czy też otrzymaliśmy nieprawdziwe dane o liczbie
    przesłanych UKE przez ISP ankiet?

    Sens prawdy oraz współpracy jest w ich obustronności.

    Ukłony,

    Piotr Marciniak (ISP/KIKE)