  • 11. Data: 2015-01-31 22:28:10
    Temat: Re: Zasilacze
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "2late" <d...@w...pl> napisał w
    news:majccs$ggt$2@dont-email.me
    :
    : Sprawdzalem na urzadzeniach, sprawdzalem w manualach, nie bylo. Wszystkie
    : trzy zasilacze sa APD - Asian Power Devices.
    : Moze i nic sie nie stanie na krotka mete ale mam zamiar podlaczyc to
    :

    hm, mam pewien pomysł, ale nie jestem pewien czy się "psu-da" ;)

    Potrzebny do tego będzie czuły amperomierz, no i spoooro samozaparcia, aby tak
    postąpić:

    1.. Wybierasz najtęższy zasilacz, i nie wtryniając go w obudowę (aby było
    szybciej) -- podpinasz wszystkie kabelki tam gdzie trzeba.
    2.. Podłączasz do zasilacza prąd, ale w przewód doprowadzający wpinasz
    amperomierz (czyli "na dopływie" napięcia 250V)
    3.. Odpalasz kompa, i inicjujesz wszystkie prądożerne procesy, aby odpowiednie
    bebechy ciężko pracowały.
    4.. No i obserwujesz wskazania amperomierza. Dalej już chyba wszystko jasne?

    Nie jestem pewien "czułości" tej prymitywnej dość metody, ale powinna wykazać,
    czy zasilacz o połowę słabszy -- jakoś jeszcze wydoli.

    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 12. Data: 2015-01-31 22:40:40
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/01/2015 00:24, 2late wrote:

    > Glupia sprawa. Zwijalem szybko sprzet przed remontem i okazalo sie ze
    > kiedy przyszlo polaczyc wszystkie urzadzenia z powrotem, nie bardzo wiem
    > ktory zasilacz jest do czego.
    > Wszystkie zasilacze sa 12V ale kazdy ma inny amperaż (?) 1.5A, 2.5A czy
    > 3.00A.
    > Jak ktos ma Zyxel NSA310, WD TV Live, Dysk USB 2TB Lacie lub 1TB Lacie
    > Quadra i mogly by sprawdzic albo podeslac zdjecie bylbym wdzieczny.
    > Pozostale gadzety maja markowe zasilacze wiec nie mialem problemu.

    Nieeee, no qwa ręce opadają. Dosłownie dwie minuty zajęło wyguglanie
    tych informacji dla dwóch pierwszych urządzeń (jest na WWW ich
    producentów, drugie dokładniej w FAQ). Trzecie zostaje metodą
    eliminacji. Żeby jeszcze z tym do supportu pisać - nie dziwię się, że
    tyle kawałów jest o supporcie. ;D

    http://www.zyxel.com/uk/en/products_services/nsa310.
    shtml?t=p
    http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1378
    /~/power-adapter-for-wd-products%3A-wd-tv,-my-book,-
    livewire,-sharespace,-mydvr
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 13. Data: 2015-02-01 01:50:54
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-01-31 o 22:28, (c)RaSz pisze:
> [...]
    >
    > Nie jestem pewien "czułości" tej prymitywnej dość metody, ale powinna wykazać,
    > czy zasilacz o połowę słabszy -- jakoś jeszcze wydoli.

    Ale z czym do ludzi, to są zasilacze zewnętrzne mające _tylko_ 12V, jak
    chcesz to w kompie podłączyć, poza tym 12V i 3A do kompa? Nie wiem, co
    by zadziałało, chyba tylko napęd i otwarcie szuflady w nim.

    Jak już, to bierze się najmocniejszy zasilacz, szeregowo podłącza
    amperomierz - nie musi być super czuły - z marketu za 10zł wystarczy i
    podłącza po kolei do każdego sprzętu - największe zużycie powinno być na
    starcie i wtedy wiadomo co i jak.

  • 14. Data: 2015-02-01 08:29:24
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w
    : W dniu 2015-01-31 o 22:28, (c)RaSz pisze:
    : > (...)
[...]
    : (...)
    :
[...]

    Że trochę mnie to zainteresowało, to pomierzyłem natężenie (na dojściu 220V) na
    moim kompie. Od razu dodam, że dość on już przestarzały, nowsze na pewno
    zużywają mniej prądu na większości elementów. No oczywiście prócz potężnego CPU,
    tudzież jeszcze mocniejszego GPU. Oto wyniki pomiarów:

    1.. Komp wyłączony: 0,09 A
    2.. Stan "wstrzymania" 0,43 A
    3.. Po wygaszeniu e&d: 0,66 do 0,72 A
    4.. Normalna praca 0,66 do 1,01 A

    "Legenda": wygaszenie e&d = ekranu i zatrzymanie obu dysków. Monitory tu nie
    grają roli, bo były zasilane niezależnie, no ale karta grafiki powinna się chyba
    wyłączyć? Poniżej -- moje komentarza, ad powyższe punkty:

    1.. Cosik dużo! Prawie 20 Watów...
    2.. hm, spodziewałem się mniejszego poboru. 95 W ?
    3.. czyli w zasadzie oszczędność żadna! Od 145 do 158 W -- ciekawe, co wywołuje
    wahania poboru prądu?
    4.. cały czas wskazówka się miota pomiędzy tymi wartościami, kilka razy na
    sekundę. To pewnie wina dysku? Od 145 do 220 W

    Sprawdziłem, że podczas "wstrzymania" (uśpienia) maszyna zawieszała działanie
    większości programów. A w każdym bądź razie tych, co je wytestowałem. A pomimo
    to brała prądu dość sporo! A przecież, jak mi się wydaje, zapierniczał tylko
    system odświeżania pamięci, no i procesor, ale tan to na najniższym biegu. Co
    tam jeszcze miało prawo żreć ampery? Może to "martwy ciąg" zasilacza (moc
    maksymalna 350 W)...

    A już największe zaskoczenie, to fakt, iż pozornie zgaszony komputer bierze aż
    20 Watów -- porty USB wprawdzie dają napięcie, ale nic w nich nie tkwiło...
    Wniosek jest taki, że jeśli ktoś chce oszczędzać prąd, to powinien odłączać
    dopływ napięcia do zgaszonego kompa -- na przykład na listwie
    przeciwzakłóceniowej, wszak zazwyczaj jest na niej wyłącznik.

    Używałem starego, analogowego amperometru, dość kiepsko wykalibrowanego. No ale
    na cyfrowym trudno by było odczytać wartości, kiedy miotały się one jak gówno w
    przerębli. Kiepska kalibracja objawiała się m.in. w tym, że po zmianie zakresu --
    odczyty nie pokrywały się ze sobą.

    ____________________________

  • 15. Data: 2015-03-07 11:16:04
    Od: " 666" <...@...6>

    Dużo (stacjonarny?).
    Laptopy (stan uśpienia) od 0 W - 2 W - 6 W w górę zależnie od zasilacza.

    -----

  • 16. Data: 2015-03-07 18:52:18
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    news:mdej55$7vu$1@news.supermedia.pl ...
    : -----
    : > A już największe zaskoczenie, to fakt, iż pozornie zgaszony komputer
    : > bierze aż 20 Watów - (...)
    :

    po 1-sze: cytaty. Bądź tak miły, i (jak zaleca netykieta) - umieszczaj je PRZED
    swoim komentarzem...

    A jeśli o pobór prądu chodzi, to stan uśpienia ma prawo brać trochę mocy, ale
    dlaczego aż 20 W bierze maszyna niby to wyłączona? Ktoś w innym wątku podawał
    pobór swojego PC-ta, i w stanie uśpienia brał on mniej, niż mój wyłączony! No a
    przecież w uśpieniu to musi być podtrzymywana PRZYNAJMNIEJ pamięć, no i CPU też
    nie jest przecież od prądu odcięty...

  • 17. Data: 2015-03-07 19:43:27
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2015 18:52:18 +0100, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    > przecież w uśpieniu to musi być podtrzymywana PRZYNAJMNIEJ pamięć, no i CPU też

    Nie wiem jak mierzysz bo u mnie 8-jajowy fx w uśpieniu bierze ~10W.
    Niewiele więcej niż nieobciążony zasilacz.