  • Data: 2016-09-19 10:51:34
    Temat: Re: Zasilacze z trafem - ku przestrodze.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" <h...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:nrj6vk$ps0$1@node2.news.atman.pl...

    > Po prostu szarpnąć się na zasilacz, który nie pracuje na granicy
    > wydolności.

    To był stary Tatarek 12V/400mA więc zakładałem, że nie na granicy (bo
    stary). Kondensator miał 1000u/50V.
    Telefon bierze około 150mA (a na nim napisane, że stosować tylko zasilacz
    fabryczny Panasonic 12/500, ale temu wysechł był elektrolit, a
    nierozbieralny był).

    Szukając czegoś na zastępstwo wziąłem jakiegoś innego (równie starego)
    Tatarka 9V tej samej wielkości. Ma inne trafo - jedno oznaczone jako A a
    drugie B już nie wiem które, które, ale w takim 9V na pewno będzie niższe
    napięcie.
    Zajrzałem do środka, a tam 1000u/25 i na jałowo na nim 25,5V (jak w sieci
    było 220 to się mieścili w 25V :) ).
    Wymieniłem na 1000/35 i 7809 na 7812. Przy obciążeniu źródłem prądowym 500mA
    zostaje jeszcze dość napięcia aby tętnienia nie pojawiały się za 7812.

    W sumie najchętniej do takich na stałe rzeczy stosowałbym zasilacz z
    transformatorem i potem DCDC aby był zimny, ale takich chyba nie ma tak
    normalnie. A nawet jakby były to transformator pewnie miałby kilka razy
    mniejsze wymiary niż by wynikało z mocy.
    P.G.