  • Data: 2017-02-22 19:25:47
    Temat: Re: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"
    Pan J.F. napisał:

    >Czy ja dobrze pamiętam, ze początki niebieskich LED były takie, że
    >wprawdzie świeciły, ale z wydajnościa było tak, jak w przeciętnym
    >kołchozie?

    Poczatki na pewno byly takie, szczegolnie tych na SiC.
    Potem sie zrobily "normalne", choc jakos tak niebieski "bije po
    oczach".

    A potem sie zaczal wyscig wydajnosci, ktory doprowadzil do zastosowan
    LED w oswietleniu, i zauwaz - to byly diody biale/niebieskie, a nie np
    czerwone czy zolte ...

    Choc pojawilo sie cos takiego
    http://www.ledsmagazine.com/articles/2010/07/osram-i
    mproves-red-green-led-performance.html

    ale ... podobne reklamowki to ja linkowalem chyba dobrze z 10 lat temu
    :-)

    Inna sprawa, ze akurat dla czerownego to oko slaba czulosc ma, i to
    moze psuc wyniki.

    J.