  • 1. Data: 2017-02-21 21:23:48
    Temat: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    Bry,

    Potrzebuję prostej przetwornicy do zasilania 3 szeregów po 8 białych
    diod ok 15 mA na szereg. Niestety nie mam rozeznania w zasilaniu LED-ów
    w zastosowaniach oświetleniowych.

    Uwej=~12 v
    Uwy - zapewne ok 24 V
    Iwyj= ~45mA

    Jakiego scalaka wybrać do przetwornicy ?
    G.B

  • 2. Data: 2017-02-21 21:33:21
    Temat: Re: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.02.2017 o 21:23, Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:
> [...]
    > Uwy - zapewne ok 24 V
    > Iwyj= ~45mA
    >
    > Jakiego scalaka wybrać do przetwornicy ?
    kupić step up na aliexpres i użyć, albo kupić step up na aliexpres i
    wylutować scalak, następnie zrobić samemu układ i wlutować.
    czy ten układ, całe 24 diodki, nie mógłby być zastąpiony czymś bardziej
    popularnym prostym, standardowym?

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-02-22 02:10:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tego sie nie da zrobic tak jak z zaroweczkami. Ze wychodzi przy osmiu polaczonych
    szeregowo napiecie 24V i mozna rownolegle polaczyc wiele takich osmio zarowkowych
    modulow do zasilacza o odpowiedniej mocy. Diody zasila sie ze zrodla pradowego. Na
    kazdy lancuch musi byc oddzielne. Naprosciej i jednoczesnie najgorzej wychodzi
    szeregowo z diodami odpowiedni rezystor. Przy w miare przyzwoitych zrodlach pradowych
    zrobionych np ze stabilizatora 317, napiecie zasilacza jest sprawa wtorna, musi byc
    troche wyzsze niz wynika z napiecia jakie potrzebuja diody polaczone szeregowo.
    Popatrz na tasmy z diodami. Napisza ze na 12V a zawsze obok diod jest rezystor.

  • 4. Data: 2017-02-22 10:44:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
> [...]
    >oddzielne.
    >Naprosciej i jednoczesnie najgorzej wychodzi szeregowo z diodami

    Oj tam najgorzej - starczy.

    >Popatrz na tasmy z diodami. Napisza ze na 12V a zawsze obok diod jest
    >rezystor.

    No widzisz - daje sie.

    J.

  • 5. Data: 2017-02-22 11:00:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Oj tam najgorzej - starczy.

    Padła mi niedawno żarówa ledowa. Taka żarówa-żarówa z plastikową
    bańką i gwintem jak za Edisona. Kupiona dawno temu w Biedronce,
    swoje już wyświeciła. Zajrzałem jej do wnętrza żeby zobaczyć co
    to tam tak w środku świeci. Pod plastikowym rozpraszaczem jest
    okrągła aluminiowa blacha, do której przyklajstrowano 16 diod.
    Dwa szeregi po 8, bez żadnych oporników. Pod spodem impulsowy
    zasilacz do tego.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2017-02-22 11:26:40
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > okrągła aluminiowa blacha, do której przyklajstrowano 16 diod.
    > Dwa szeregi po 8, bez żadnych oporników. Pod spodem impulsowy
    > zasilacz do tego.

    A co tam padło?

    Diody pewnie nie, bo nie wszystkie na raz.

    Jak zasilić taką diodę? Jaki opornik?

  • 7. Data: 2017-02-22 11:39:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Agent0700 napisał:

    > A co tam padło?

    Ten zasilacz zapewne. W budowie bardzo prosty -- mostek diodowy
    na wejściu, kondensator wygładzający, jakiś scalak ośmionóżkowy
    bez oznaczeń i niewielki transformator czy inny dławik.

    > Diody pewnie nie, bo nie wszystkie na raz.

    Wystarczy, że padnie jedna w szeregu. A jeśli zasilanie było
    bliskie prądowemu, to po wyłączeniu jednego szeregu powinien
    szybko paść drugi.

    > Jak zasilić taką diodę? Jaki opornik?

    Chińczyk zrobił to bardzo dobrze, więc tak właśnie.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-02-22 11:42:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-02-22 o 11:26, Agent0700 pisze:

    > A co tam padło?
    >
    > Diody pewnie nie, bo nie wszystkie na raz.
    >
    > Jak zasilić taką diodę? Jaki opornik?

    Aż trudno sobie wyobrazić precyzyjniejsze pytanie.
    Odpowiedni :)
    P.G.

  • 9. Data: 2017-02-22 13:26:10
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Aż trudno sobie wyobrazić precyzyjniejsze pytanie.
    > Odpowiedni :)

    Aż sam się zastanowiłem nad sobą, że takie głupoty napisałem.

    Niech będzie, że 12V z aku samochodowego.

    Obliczysz mi?

    Nie wiem na jakim prądzie działają te diody.

  • 10. Data: 2017-02-22 13:41:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Agent0700 napisał:

    > Aż sam się zastanowiłem nad sobą, że takie głupoty napisałem.
    >
    > Niech będzie, że 12V z aku samochodowego.

    To się idzie do sklepu i kupuje ledową lammpkę na napięcie 12V.
    Pełno tego do wyboru, przeznaczonych do domowych instalcji
    z transformatorem do halogenów.

    > Obliczysz mi?
    >
    > Nie wiem na jakim prądzie działają te diody.

    Te dwunastowoltowe też mają przetwornicę -- co z gruntu słusznym
    jest rozwiązaniem. Wspomniana wcześniej nieboszczka miała podaną
    moc koło 16 W i tyleż diod. Więc każda jednowatowa. Prąd łatwo
    z tego wydedukować.

    --
    Jarek