  • Data: 2019-07-05 09:07:11
    Temat: Re: Zasilanie diody laserowej
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.07.2019 12:00, Waldemar wrote:

    > Z tego względu gotowe moduły, jak np wskaźniki, nadają się przeciętnie
    > do transmisji analogowych, czy nadają się do cyfrowych zależy od modułu,
    > bo niektóre nie da się szybko załączać i wyłączać.

    Zamówiłem kilka takich modułów za 2 zł na Allegro. Wygląda na to, że
    jeśli tam jest jakiś układ stabilizujący z fotodiodą, to jest zamknięty
    w strukturze krzemowej. Na zewnątrz widzę tylko jeden rezystor, włączony
    w szereg z laserem.
    Co rozumiesz przez "nie da się szybko załączać i wyłączać"? O jakiej
    szybkości transmisji mówimy? Pojedynczych bodach? Setkach bodów? Tysiącach?
    No i jak wygląda kwestia transmisji analogowej? Mogę po prostu wpiąć
    taki laser w obwód kolektora jakiegoś tranzystora, sterując jasnością za
    pomocą sygnału audio, podawanego na bazę? Nieliniowość nie będzie
    problemem? Bo właśnie ze względu na nią planowałem transmitować audio za
    pomocą PWM.