    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Date: Tue, 23 Sep 2014 14:53:32 +0200

    Mario wrote:

    > Idealne do zasilania po kablu transmisyjnym urządzeń o mocy 5 do 10 W.

    Kablem transmisyjnym to możesz zasilać urządzenia takim napięciem,
    jakie ci w granicach rozsądku pasuje, bo wtedy jest to zasilanie
    dedykowane. Roman pisał o szynie centralnej 48V, a to zmienia
    postać rzeczy: musisz mieć do niej co podłączyć.

    > Podajesz jakieś przykłady urządzeń na 12V aby uzasadnić ze 48 jest bez
    > sensu.

    Nie jest bez sensu, tylko to dość dziwna wartość. Za mało, by
    pociągnąć sensowną moc, za dużo, by traktować tę wartość jako
    bezpieczną w każdych warunkach. 24V by mnie nie dziwiło.

    > Takich urządzeń to się nie bardzo da zasilić z proponowanych
    > przez ciebie 8V.

    No ale ta szyna nie do tego służy. Ma wydajność prądową ~500 mA
    i zasila tylko sterowniki i czujniki -- więcej niż 4W tam po prostu
    nie ma. Jak coś potrzebuje więcej, to ma dedykowany kabelek.

    Pozdrawiam, Piotr