    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie układów z sieci elektrycznej
    Date: Tue, 23 Sep 2014 15:34:11 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Piotr,

    > Kablem transmisyjnym to możesz zasilać urządzenia takim napięciem,
    > jakie ci w granicach rozsądku pasuje, bo wtedy jest to zasilanie
    > dedykowane. Roman pisał o szynie centralnej 48V, a to zmienia
    > postać rzeczy: musisz mieć do niej co podłączyć.

    I napisałem Ci, co można do niej podłączyć...

    > Nie jest bez sensu, tylko to dość dziwna wartość. Za mało, by
    > pociągnąć sensowną moc,

    Cóż, pracowałem w siłowni 50V/1kA/1.5kAp... 48V jest standardem
    telekomunikacyjnym. Łatwo realizuje się zasilanie buforowe. Łatwo
    dodać do tego wspomaganie z paneli fotowoltaicznych.
    No i solidne zasilanie bezprzerwowe 230V AC może skorzystać z
    akumulatorów 48V.

    > za dużo, by traktować tę wartość jako bezpieczną w każdych
    > warunkach.

    Musisz ze strachem podchodzić do gniazdek 230V...

    > 24V by mnie nie dziwiło.

    Ale to jest właśnie za niskie napięcie na jakąkolwiek sensowną moc.

    > No ale ta szyna nie do tego służy. Ma wydajność prądową ~500 mA
    > i zasila tylko sterowniki i czujniki -- więcej niż 4W tam po prostu
    > nie ma. Jak coś potrzebuje więcej, to ma dedykowany kabelek.

    Ale jak ktoś planuje w _nowym_ domu mieć oświetlenie LED, mieć
    zapasowe zasilanie itd, to szyna DC 48V jest dobrym rozwiązaniem.

    --
    Best regards,
    RoMan