  • 21. Data: 2023-01-13 22:04:33
    Temat: Re: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    8
    > To nie podobało się Mistrzowi, więc przeprojektował, że zostały tylko 3(?).
    > A potem jeszcze zrobił od nowa, zmieniając kierunek shiftowania, żeby zostały tylko
    2

    To własnie po zmianie kierunku rejestru zostały mu 3, o 2 nie ma tam mowy.

    Ale ogólnie strasznie źle się to czyta bo gada facet slangiem i tłumacz
    robi z tego sieczkę.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2023-01-13 23:06:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/01/2023 21:24, Marek wrote:
    > Kontrola jest podstawą budowy zaufania.

    Napisałeś zdanie wcześniej "A jak kłamkoli wystarczy mu zwrócić uwagę".
    A skąd wiesz, że kłamie? A skąd wiesz, że jak zwrócisz uwagę, to powie
    prawdę? A może to ten drugi raz jest kłamstwem? I robi to specjalnie?

    > Po tym już teraz zawsze po pierwszej odpowiedzi zmuszam ją do
    > weryfikacji pisząc "To nie prawda, postaraj się lepiej". Przeprasza i
    > się poprawia. Statystycznie wychodzi, że za drugim razem już jest
    > prawidłowo.

    A skąd to wiesz?

    > Ale sobie jezyk wymyśliłeś.

    Wymysliłem go specjalnie. Przykładów Verilogowych jest tak ze 100x mniej
    niż dowolnego innego języka programowania software. Wiec i poprzeczka
    znacznie wyżej, w wydłubywaniu gotowców. Nie ma ich za wiele, a jak są,
    to nie na temat. Efekty widać, output z googla przechodzi przez mikser i
    na końcu ktoś pisze elaborat, o niczym, na 40 stron, ale ładny.

    > W sieci masz tysięce filmów jak generuje
    > poprawne kody realizujące zadany problem w  JS czy phyton a nawet C.

    Dokładnie tak. Zauważ korelację, on nie rozumie co robi, ale miliard
    przykłądów w sieci dla C[++] znacząco podnosi jakość wyniku, bo
    wszystko, co trzeba napisać, już napisano. Dla Veriloga już tak lekko
    nie jest i tutaj właśnie jest istotna różnica, wiedza jest hermetyczna,
    cieżko dostępna za darmo w necie.

    Nie ma problemu, abym pewnego dnia poprosił chatC++ o napisanie mi
    aplikacji do konwersji pliku z A na B i dostał wynik który działa. To
    nudna robota, w sam raz dla AI. Chętnie przygarne takie zintegrowane z
    Visual Studio Code czy tam innym Eclipsem.

    I tak większośc softu na świecie powstaje przy sporym udziale topornego
    AI, który obecnie nazywa się stackoverlow i tani hindus.

    > Żartujesz prawda?

    Nie. Tę rewolucję widziałem na własne oczy. Biadolenia nie było końca,
    szczególnie po stronie "artystów" od rysunków na poziomie przedszkolaka.
    Że im chleb odbierają i że tak nie wolno, bo zabija sztukę. Najgłośniej
    od tych, od największej chałtury.

    > To co teraz generuje AI jest nieporównywalne do tych
    > operacji z tamtych czasów.

    Rzecz w analalogii. Zawsze istnieje jakaś grupa biadolących, że im się
    chleb odbiera. W dowolnym momencie postępu wiedzy.

    > Skoro wtedy nie byli pewni to teraz już mogą
    > być. Bo teraz w 3s dostaje grafikę, przepraszam obraz zawierający
    > *wszystko* o co poproszę.

    W tym rzecz, że wymyślenie nowego gatunku sztuki jest poza zasiegiem.
    Ale "narysuj Kaczyńskiego w stylu Beksińskiego" już jest. Tylko, że to
    potrafi wielu absolwentów różnych artystycznych kierunków.

    Twórcze? Nie, raczej nie. Naśladujące? O tak.

    > Wraz z zachowaniem odpowiedniej faktury,
    > struktury, stylu, kompozycji, kolorystyki oraz ekspresji (!). I to w
    > kilku wersjach do wyboru gdybym marudził.

    Tak i każde jest kalką istniejącego stylu. Ja tam widzę światełko w
    tunelu: artyści zostaną oddzieleni od swołoczy która tylko kopiuje. To
    się stało nie pierwszy raz i nie mam z tym problemu.

    PS. Miałem wątpliwą przyjemnośc rozmawiać z emerytowanym nauczycielem
    matematyki, który za podstawowy powodów obecnej (w latach 80) dekadencji
    edukacyjnej, uważał suwaki logarytmiczne, które "zabiły duszę matematyki
    sprowadzając ją do liczb tylko". Miał już sporą demencję i mógł nie
    zauważyć kalkulatorów, może to lepiej dla jego strudzonej duszy, że nie
    zauważył. Czekam na biadolenie polonistów, jak to chatGPT zastąpił
    przepisywanie wyprawcowań z opracować lektur i jak to strasznie zabija
    duszę Narodu, że dalej przepisują bezmyslnie, tylko z czego innego.

  • 23. Data: 2023-01-14 10:04:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Jan 2023 23:06:23 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > uwagę".
    > A skąd wiesz, że kłamie? A skąd wiesz, że jak zwrócisz uwagę, to

    Czego bidoku znowu nie zrozumiałeś? Na czym polega primo kontrola,
    secundo statystyka?

    > A skąd to wiesz?

    Wpierw z kontroli potem ze statystyki.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2023-01-14 10:31:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Jan 2023 23:06:23 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie.

    Co nie? Że milion ludzi straci pracę? Kwestionujesz, że zwolniłem
    grafika? To jest fakt a nie biadolenie o przypuszczeniach. Mam
    poszukać w lodówce czy się nie schował?

    > Biadolenia nie było końca,
    > W tym rzecz, że wymyślenie nowego gatunku sztuki jest poza
    > zasiegiem.

    Do generowania grafik na stronie nie potrzebuje zatrudniać Matejki
    ani tworzyć nowych gatunków bo jak mawiał klasyk "lubię tylko te
    filmy, które już widziałem".

    > Twórcze? Nie, raczej nie. Naśladujące? O tak.

    I bardzo dobrze, do internetowych chałtur Matejko nie jest potrzebny.
    To, że trzech albo czterech "artystów" na świecie przetrwa przez AI
    mało kogo obchodzi. Natomiast miliony chałturników jednak obchodzi
    czy będą mieli jutro pracę.

    > Tak i każde jest kalką istniejącego stylu.

    I bardzo dobrze.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2023-01-14 11:54:23
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 12.01.2023 o 23:44, Piotrek pisze:

    > I przytomnie zauważa, że przepisanie go na assembler Z80 nie wydaje się
    > się być rozsądnym pomysłem.

    i bedziemy dostawac jeszcze bardziej badziewne produkty niz do tej pory,
    bo ksiegowi rzuca sie na ten genialny wynalazek

  • 26. Data: 2023-01-14 12:47:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2023 10:04, Marek wrote:
    > Czego bidoku znowu nie zrozumiałeś?

    Nie znam poprawnej odpowiedzi na pytanie, którego udzieliło AI więc nie
    mam mozliwości ocenić, czy kłamie. Ten problem występuje dzisiaj w
    postaci fakenewsów i patonauki w mediach społecznościowych, jest poważny
    i prawdopodobnie generuje przemiany społezne, których nie chcemy.

    > Na czym polega primo kontrola,

    AI nie da się kontrolować, bo jest sprytne. ChatGPT ma kilkanaście metod
    na wyjscie z sandboksa moralnego. Na razie trzeba ich używać świadomie.
    Ale to kwestia czasu. Poandto ChatPPT nie odróznia prawdy od bredni,
    równie pięknie opowiada oczarnych dziurach jak i o modelu płaskiej ziemii.

    > secundo statystyka?

    To się sprawdza, ale nie chciałbyś mieć encyklopedii którą należy
    weryfikować statystyczne z sąsiadami w bloku.

    > Wpierw z kontroli potem ze statystyki.

    Czyli masz wiarygodniejsze źrodło wiedzy poza AI lub liczysz się z
    prawodpodobieństwem popełnienia błedu przez AI. Z grubsza drugi problem
    wystepuje od 20 lat w postaci wyszukiwarek internetowych.

  • 27. Data: 2023-01-14 13:01:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2023 10:31, Marek wrote:
    > Co nie? Że milion ludzi straci pracę?

    Rewolucja przemysłowa pozbawiła pracy masę kopaczy rowów, praczek
    śródlądowych, krawców, palaczy w domowych kotłowniach, kowali czy bendarzy.

    Jak ją oceniasz z naszej perspektywy? Zła była?

    > Kwestionujesz, że zwolniłem
    > grafika?

    Nie. Najwidoczniej mu się należało. Skoro da się go zastapić maszyną.
    Niech się zajmie czymś bardziej produktywnym.

    > To jest fakt a nie biadolenie o przypuszczeniach. Mam poszukać
    > w lodówce czy się nie schował?

    Biadolenie jest po stronie zwalnianych grup a nie Ciebie. Ostatnio taką
    grupą są pracownicy massmediów. Niby to jeszcze się trzyma, ale
    niezależni producenci, choćby z głupiego YT, trzymaja poziom o kilka
    pięter wyżej, niż patodzinnikarstwo z TV. Czy to prawidłowa zmiana?
    Bądziesz płakać, jak zwolnią Holecką czy Perejrę? Patologia i tandeta
    zastępowana jest inną technologią. Nie ma w tym nic złego, choć wielu
    konserwatystom dupy pękają z hukiem.

    > Do generowania grafik na stronie nie potrzebuje zatrudniać Matejki

    Do uszycia koszuli tez nie trzeba 10 krawców tylko jedna maszyna
    obsługiwana przez mechanika. To prosta czynnośc, nie wymagająca
    jakichkolwiek wielkich umiejętności, co najwyżej nieco powyżej normy.

    > ani
    > tworzyć nowych gatunków bo jak mawiał klasyk  "lubię tylko te filmy,
    > które już widziałem".

    Tak, ale wobec tego, czym jest sztuka? Kręceniem się w kółko wokół
    następnego obrazu holenderskiego artysty z grubą babą? Postęp, w tym i w
    sztuce, odbywa się przy udziale ludzi którzy nie zajmują się chałturą.
    Nie masz się co martwić.

    > I bardzo dobrze, do internetowych chałtur Matejko nie jest potrzebny.

    I dlatego zastępuje go AI. A chałturodawcy drą się, że im chleb odbierają.

    Pamietasz jak wchodził excel a lata po nim programy księgujące? Księgowe
    najpierw rechotały, potem pukały się w głowę a potem zajęły się czymś
    innym, niż debilne podliczania słupków. Pożytecznym. Z artystami też
    tak, mam nadzieję, będzie.

    > To, że trzech albo czterech "artystów" na świecie przetrwa przez AI

    Dramatyzujesz. AI odsieje chałturę i tyle. Artystów zostanie o wiele
    wiecej, ale to będą artyści przez większe A niż obecna średnia
    milelnialsa siedzącego przez photoshopem.

    > kogo obchodzi. Natomiast miliony chałturników jednak obchodzi czy będą
    > mieli jutro pracę.

    Kopanie rowów dalej nie da się w 100% zautomatyzować. Dlaczego uważasz
    że nie znajdą pracy?

  • 28. Data: 2023-01-14 13:18:48
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > To, że trzech albo czterech "artystów" na świecie przetrwa przez AI
    > mało kogo obchodzi. Natomiast miliony chałturników jednak obchodzi

    W grafice 2D pewnie podobnie jak w grafice 3D.
    Podział z grubsza na jakąś w rodzaju a`la artystyczną i parametryczną.
    AI obrobi artystyczną typu połącz dwa zdjęcia, ale coby obrobiła parametryczną
    trza jej do kociołka danych wrzucić tyle samo co do CAD`a parametrycznego.

  • 29. Data: 2023-01-14 14:44:14
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 12.01.2023 o 08:51, Marek pisze:
    > Ktoś testował pod względem rysowania schematów albo jako baza wiedzy o
    > elektronice? Jakie wrażenia? Rysowanie ma trochę ubogie... ale podnosi
    > rzuconą rękawicę.
    > Czy w tematach około elektronicznych też Sam często zmyśla odpowiedzi
    > ale przyciśnięta do muru w końcu przeprasza i generuje prawidłową
    > odpowiedź?

    Jak nazwa wskazuje to jest chat, a nie rozwiazywacz problemow. Proponuje
    ani za wiele nie oczekiwac, ani nie panikowac, ze teraz wszystkie
    praczki dostana wypowiedzenie z pracy.

  • 30. Data: 2023-01-14 23:27:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Jan 2023 13:01:05 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak ją oceniasz z naszej perspektywy? Zła była?

    No tak, skoro została zastąpiona. A później się okazało, że z dość
    znamiennymi konsekwencjami. Ciekawe, czy historia się powtórzy.

    > I dlatego zastępuje go AI. A chałturodawcy drą się, że im chleb
    > odbierają.

    Ale to 99.997% tfu-rców w internecie! Przedstawiasz to jakby to
    biadolenie dochodziło od jakiegoś nic nie znaczącego promila
    zatrudnionych bo przecież w większości grafikę tworzą same Witkace
    czy inne VanGogi i im zastąpienie przez AI nie grozi.

    I nie, ci pierwsi nie przerzucą się na kopanie rowów, oj nie.

    --
    Marek