  • Data: 2015-10-13 23:22:04
    Temat: Re: Zatrzymać się, czy nie?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ,75y,66.57h,68.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1svx9Lm8SV2gY20
    d_SdseVcA!2e0!7i13312!8i6656

    > Ale o co do sądu? Oznakowanie jest poprawne i widoczne. Znaki są do
    > przestrzegania a nie debatowania. Jak przekraczam prędkość na
    > idiotycznym ograniczeniu, to z pełna świadomością tego, że mogę za to
    > zapłacić mandat. Nie pójdę z tym do sądu - mogę jedynie popsioczyć ;)

    Romanie, ja się podepnę.
    Znak Stop (B-20)jest razem z krzyżem św. Andrzeja (G-4), czyli dotyczy
    nakazu zatrzymania się przed przejazdem kolejowym.
    Ale tam przejazdu kolejowego _nie_ma_ już od wielu lat. Tory "zaorane".

    Nie pytam o sens znaku, tylko o wykładnię: skoro znak nakazuje
    zatrzymanie się przed nieistniejącym obiektem, to czy jest w tym
    przypadku wiążący?

    Do tego może dojść kwestia własności drogi, która prawdopodobnie swego
    czasu była drogą wewnętrzną zakładów Ursus.

    Czasami podobnie jest w innych sytuacjach. Przykładowo, drogowcy coś
    robią, postawią na statywie ograniczenie do 40, zrobią robotę i znikną,
    a znak zapomną wziąć. Czy taki znak obowiązuje?
    Lub też:
    Czy obowiązuje, jeśli jest "goły"?
    A jeśli jest z tabliczką "roboty drogowe"?
    A jeśli go drogowcy postawili z własnej inwencji, i tenże znak nie jest
    "zarejestrowany" w odpowiednim urzędzie?
    Nie wiem, jak teraz, ale swego czasu obowiązywały jedynie znaki zgodne z
    normami (wielkość, kształt, wysokość pomiędzy minimum a maksimum od
    nawierzchni, itp) _oraz_ znak musiał być zarejestrowany (jakiś urząd
    miasta lub coś w tym rodzaju - nie pamiętam).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam