  • Data: 2018-03-14 13:54:55
    Temat: Re: Zegarki w AGD
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Mar 2018 11:12:43 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Mam coś koło 20-letni radiobudzik z gatunku prawie najtańszy.
    > Po zaniku sieci gubi czas, ale jest w nim miejsce na baterię 9V i chyba
    > w instrukcji było napisane, że jak ją się włoży to nie będzie gubił.
    > Nigdy nie wkładałem.
    > P.G.

    Miałem kilka takich radio-budzików, począwszy od lat '90. I nawet
    wkładałem te 9V baterie, ale szybko przestałem bo z jakichś tajemniczych
    powodów *każdy* z tych radiobudzików zabijał baterię po miesiącu lub
    dwóch, nawet w przypadku kiedy ani razu prąd nie wyszedł. Nie wiem kto to
    wymyślił, ale to chyba wynalazek tylko dla potrzeb marketingu (i
    producentów bateryjek 9V).

    Ostatni takiego rodzaju radiobudzik zakupiłem bardzo niedawno, bo jakoś w
    2009-2010, i nawet markowy (Sony, a jakże). No i włożyłem baterię, choć
    mieszkałem wtedy w dużym mieście i prąd był zawsze. Po roku wyjąłem i z
    ciekawości zmierzyłem napięcie: 6.5V...

    Mateusz