  • Data: 2018-12-01 17:53:08
    Temat: Re: Zgaszona nixie trochę świeci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 1 Dec 2018 16:33:43 +0100, Atlantis napisał(a):
    > Na razie lampy testuję za pomocą przetwornicy pożyczonej ze starszego,
    > niedokończonego projektu. Była ona projektowana z myślą o wyświetlaczu z
    > multipleksowaniem, więc może być nieco przeciążona (choć ćwierkania
    > cewki nie słychać). Przy braku obciążenia na wyjściu jest około 180V.
    >
    > Wyświetlacze działają, jednak zaobserwowałem dziwny efekt - niektóre
    > lampy po ustawieniu wszystkich wyjść towarzyszącego im układu 74141 w
    > stan wysokiej impedancji wciąż delikatnie świecą. To znaczy nie świeci
    > się konkretna cyfra, ale wewnątrz widoczna jest (mniejsza lub większa)
> [...]

    Ja w nixie biegly nie jestem, ale jak dyskutowalismy ... moze nie ma
    sie co dziwic ?
    141 nie ma az takiej wytrzymalosci napieciowej, zeby cale 180V
    zatrzymac, to moze puszcza malutki prad ?

    -zmierz napiecie na wyjsciach miernikiem cyfrowym, co ma 10Mohm,
    obserwujac lampe.
    Moze sie nie udac, ale moze ta lampa ma drobna uplywnosc.

    -zmniejsz napiecie przetwornicy,

    -obejrzyj napiecie na oscyloskopie - moze przyczyna sa jakies drgania
    na wyjsciu przetwornicy ...

    -zmien 141 na inne sztuki/typy.

    A alternatywnie ... 40 tranzystorow i stosowny rejestr, albo wrocic do
    multipleksowania.

    J.