  • 11. Data: 2012-02-13 21:28:12
    Temat: Re: Zima w kadrze zamiast podniet na temat D800
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 03:07:40 +0000 (UTC), Sebastian Z. napisał(a):

    > Dzieki za komenatrz, to chyba dobry znak. Ostatnim razem jak "skomentowales" moje
    > HDRy Kodaka, pokazali je na Flickr Explore najbardziej interesujacych 500 zdjec.
    Pewnie po
    > to zeby ludzi przestzec jak to nie powinno wygladac. Tym razem pewnie sie nie uda
    bo
    > temat nie taki interesujacy ale kto wie.

    Bardzo się cieszę, że mogłem pomóc, aczkolwiek w twoich zdjęciach temat
    jest całkowicie nieważny i niewidoczny - w zasadzie wszystko wygląda tak
    samo, więc nadal masz spore szanse na kolejne wyróżnienie pokroju
    PLFoto.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 12. Data: 2012-02-14 06:40:22
    Od: " Sebastian Z." <s...@g...pl>

> [...]

    > jest całkowicie nieważny i niewidoczny - w zasadzie wszystko wygląda tak
    > samo, więc nadal masz spore szanse na kolejne wyróżnienie pokroju

    Sylwester ty jakis jestes taki troche negatywny, ja natomiast mam zawsze dobry
    nastroj do fotografowania i lubie fotografowac wszystko, wszystko bez wzgledu
    na tamat, czy jego brak. Brak tematu nie zatrzymuje mnie przed zrobieniem
    zdjecia. Czasem tak wlasnie jest ze wszystko wyglada dla mnie inaczej a ja
    bardzo bym chcial zeby wszystko wygladalo tak samo, dlatego fotografuje.
    Fotografowac to trzeba lubic, a nie tylko doszukiwac sie innosci.

    posluchaj co mowia na ten temat zawodowcy, otworz sie troche moze zobaczysz w
    koncu ze brak tematu tez jest tematem i ze nie ma niewaznych tematow tylko sa
    zle opowiedziane albo niezrozumiane, otworz sie bo bedziesz zamkniety.

    http://www.youtube.com/watch?v=hvwMBmW8awY

  • 13. Data: 2012-02-14 12:30:23
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 06:40:22 +0000 (UTC), Sebastian Z. napisał(a):

> [...]

    > zle opowiedziane albo niezrozumiane, otworz sie bo bedziesz zamkniety.

    Widzisz, taki szkopuł, że nie tylko ja zauważam tę inność, gdy ty ją
    nachalnie i bez ogródek wciskasz. Nie dość, że wygląda to po prostu
    beznadziejnie, to jeszcze się tym szczycisz. Owszem, wolno ci, tak jak
    mnie wolno wyśmiać takie efekciarstwo.

    No i właśnie posłuchaj co mówią zawodowcy na tej grupie na te twoje
    "wynalazki". Bo jak dotąd z uporem maniaka wciskasz festyniarskie
    podejście do HDR jako prawdę objawioną, a to po prostu straszna
    kiepścizna. Bardzo dobrym porównaniem jest dla Ciebie "HDR hole",
    którego po prostu nie zrozumiałeś, a szkoda. Może czas więcej czytać i
    patrzeć, zamiast pstrykać i wypróżniać się tutaj z takimi słabiznami?

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 14. Data: 2012-02-14 13:17:26
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 13 Feb 2012 03:07:40 +0000 (UTC), " Sebastian Z."
    <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    >to zeby ludzi przestzec jak to nie powinno wygladac. Tym razem pewnie sie nie uda bo

    >temat nie taki interesujacy ale kto wie.

    To jest moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam! To krytykant! - I
    pijak! bo każdy pijak to krytykant moich zdjęć!!
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 15. Data: 2012-02-14 19:47:32
    Od: " Sebastian Z." <s...@g...pl>

> [...]

    > którego po prostu nie zrozumiałeś, a szkoda. Może czas więcej czytać i
    > patrzeć, zamiast pstrykać i wypróżniać się tutaj z takimi słabiznami?

    Nie wiem czy zauwazyles ale ani sie nie chwalilem ani nie prosilem o
    krytyke. Jestes moim idolem jesli myslisz ze moj post byl efekciarski...

    Masz racje zanim tu znowu nietakt fotograficzny popelnie lepiej sie
    przygotowac. Podrzucisz linka do czegos godnego twoim zdaniem uwagi?

  • 16. Data: 2012-02-14 21:26:30
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-14 06:40:22 +0000, " Sebastian Z."
    <s...@g...pl> said:

    > Brak tematu nie zatrzymuje mnie przed zrobieniem
    > zdjecia.

    Rozbrajająca szczerość.
    Ale przynajmniej nie katuj tym nikogo, wystarczy że Tobie to odpowiada.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-02-15 17:58:13
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 19:47:32 +0000 (UTC), Sebastian Z. napisał(a):

    > [...] Jestes moim idolem jesli myslisz ze moj post byl efekciarski...

    W zasadzie to tylko pozostaje mi myśl, że jednak nie przeczytałeś co
    napisałem. Może 'polska trudna języka'?

    > Masz racje zanim tu znowu nietakt fotograficzny popelnie lepiej sie
    > przygotowac. Podrzucisz linka do czegos godnego twoim zdaniem uwagi?

    Jeśli już uparłeś się na HDR, to może coś w stylu:
    http://www.flickr.com/photos/lynchburgvirginia/40761
    8927/
    lub zupełnie inne:
    http://www.flickr.com/photos/shoebappa/1156912539/

    Najlepszy HDR to taki, którego nie widać.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 18. Data: 2012-02-16 15:58:14
    Od: " Sebastian Z." <s...@g...pl>

> [...]

    > lub zupełnie inne:
    > http://www.flickr.com/photos/shoebappa/1156912539/
    >
    > Najlepszy HDR to taki, którego nie widać.

    Fajne zdjecia, bardzo ladne ale zadnego z nich nie nazwal bym HDRem
    ty kompletnie zginely detale z cieniach:(wiem opis mowi o 5 zdjeciach....
    Zgodze sie na nazwe " pseudo HDR exposed w lewo"
    http://www.flickr.com/photos/shoebappa/1156912539/

    a to to fajny dual tone, ale z HDRem ma to ma bardzo niewiele praktycznie
    nic,
    http://www.flickr.com/photos/lynchburgvirginia/40761
    8927/

    Duzo ludzi nie rozumie zanczenia HDR. W HDR pokazujemy w cieniach i
    highlights to czego normalnie nie widac, i zawsze bedzie to wygladalo
    nienaturalnie dla oka "normalnego fotografa"
    Sa tez tego kombinacje ale o nie taki "pelny" HDR

  • 19. Data: 2012-02-16 16:34:05
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 15:58:14 +0000 (UTC), Sebastian Z. napisał(a):

    [...]
> [...]
    > nienaturalnie dla oka "normalnego fotografa"
    > Sa tez tego kombinacje ale o nie taki "pelny" HDR

    No widzisz, a ja, jak również wielu wcześniejszych interlokutorów,
    uważam iż to Ty nie rozumiesz znaczenia HDR. HDR ma sens wtedy gdy
    wygląda naturalnie, tak jak naturalny widok, a nie jak potraktowane
    ubogim filtrem w PS. Robisz coś, co już dawno nie jest HDR, a papką
    wypranych z kontrastu i realności ujęć. Taki przeżuty do cna Dragan.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 20. Data: 2012-02-16 18:13:26
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Duzo ludzi nie rozumie zanczenia HDR. W HDR pokazujemy w cieniach i

    Wiele osób nie rozumie znaczenia gwintu withwortha oraz centryfugi

    > highlights to czego normalnie nie widac, i zawsze bedzie to wygladalo
    > nienaturalnie dla oka "normalnego fotografa"

    Problem w tym, że to wygląda nienaturalnie dla każdego. Śnieg jakby po kilku
    dnaich na Śląsku w rozkwicie Gierka - czyli szary (jak na śnieg -
    ciemno-szary).

    > Sa tez tego kombinacje ale o nie taki "pelny" HDR

    Za głupi jestem, aby skumać sens hdr-a jako takiego. Natomiast wiem, że
    sklejenie kilku kadrów i przekombinowanie w edytorze graficznym jest
    banalnie proste - szczególnie gdy chce się uzyskać obraz "inny", czyli taki,
    jak robią miliony hadeerowców.

    Dla mnie hdr to tylko technika. "pojechany" hdr to trywialna wersja tej
    techniki. Może ona być użyteczna w jakimś celu - choćby estetycznym. Problem
    pojawia się, gdy jej zastosowanie, bez uzasadnienia wynikającego z treści i
    emocji wynikającej z obrazu, zaczyna jedynie uruchamiać proste reakcje
    związane z oceną estetyki. A wówczas można jedynie - w samoobronie -
    stwierdzić, że o gustach się nie dyskutuje.