  • 31. Data: 2014-11-19 10:58:27
    Temat: Re: Zimowy ON w Orlenie
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-18 o 18:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jak ostatni raz nie tankowałeś we wrześniu to na 100% nie będzie
    > problemów.
    > Na stacjach nie pracują idioci - chyba, że tankujesz u Zenka, który
    > rozpaczliwie chce się pozbyć "zapasów"
    >
    > TG

    Tabela dystrybucji paliw Orlenu podana przez Dominika całkowicie
    wyjaśnia sprawę. Swojego diesla tankuję _tylko_ w Orlenie.

  • 32. Data: 2014-11-19 10:58:58
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-18 o 10:12, Lisciasty pisze:
    > Lejesz flaszkę denaturatu na 50L paliwa i problem z głowy,
    > najprostsze i najtańsze rozwiązanie ;)
    >
    > L.

    No co Ty, trunek do baku??;-)

  • 33. Data: 2014-11-19 11:00:36
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 00:00, yabba pisze:

> [...]
    > 90-tych
    > już był w sprzedaży, ale nigdy nie było 100% pewności co sie kupuje.
    > Około
    > 1997 pamiętam jak mojemu koledze zdarzyło się zatankować letni ON w
    > zimie, który
    > oczywiście zamarzł. Potem, chyba w 2005 roku zamarzło kilka czy
    > kilkanaście samochodów z floty firmowej, które były tankowanej tylko
    > na markowej stacji. Od 2006 mam diesla i w zimie przy tankowaniu
    > proszę o podanie parametrów paliwa. Prawie zawsze obsługa potrafiła
    > podać do jakiej temperatury wytrzymuje ich ON.

    Dziwne, bo ja akurat w połowie lat 80tych byłem zimą w Polsce dieselkiem
    (2.2l, Opel Rekord). Mrozy dochodziły do -25 stopni, tak że kierowcy
    maluchów nie dawali rady odpalić swoich pojazdów a ja nie miałem
    najmniejszego problemu z odpalaniem i użytkowaniem tego Opla.

  • 34. Data: 2014-11-19 11:01:24
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-18 o 12:06, Adam pisze:

    > Ale:
    >
    > 1/ musi się wymieszać - lepiej dodać przed tankowaniem
    >
    > 2/ należy dodać zanim wytrąci się parafina z powodu zbyt niskiej
    > temperatury

    Tak, jasne, to są oczywiste sprawy.

  • 35. Data: 2014-11-19 11:12:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > maluchów nie dawali rady odpalić swoich pojazdów a ja nie miałem
    > najmniejszego problemu z odpalaniem i użytkowaniem tego Opla.

    To miałeś szczęście, bo zimowy ON rzadko się trafiał, albo w Oplu był
    podgrzewany filtr paliwa.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 36. Data: 2014-11-19 12:27:20
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 19.11.2014 Trybun <i...@j...ru> napisał/a:

    > Ale takie porównanie ma sugerować że Orlen nie wytwarza "arktycznego",
    > skoro orlenowskie "zwykłe zimowe" porównuje się z "arktycznym" Latosa?

    Wytwarza.
    http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/S
    trony/default.aspx

    Tylko pewnie nie jest (nie był w okresie porównania) dostępny w detalu.

    http://www.paliwa.pl/news/olej-napedowy-arktyczny-2-
    w-ofercie-orlenu

    ",,Ze względu na wysoką cenę i szczególne właściwości ON A2
    jest przeznaczony dla ograniczonego grona odbiorców, stąd aktualna
    decyzja o sprzedaży tego produktu tylko w hurcie.
    Obecnie nie przewiduje się stałej dostępności tego produktu
    na stacjach, jednak w wypadku wystąpienia bardzo niskich temperatur
    nie wykluczamy możliwości ograniczonego czasowo i terytorialnie
    zastosowania ON A2 w wybranych stacjach swojej sieci detalicznej"
    - czytamy w komunikacie PKN Orlen."

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 37. Data: 2014-11-19 23:51:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Nov 2014 11:27:20 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):
> [...]
    > nie wykluczamy możliwości ograniczonego czasowo i terytorialnie
    > zastosowania ON A2 w wybranych stacjach swojej sieci detalicznej"

    A potem zatankujemy w Lodzi, dojedziemy do Suwalk i auto zgasnie :-)

    J.

  • 38. Data: 2014-11-20 07:42:27
    Od: s...@g...com

    Jest jeszcze Lotos Dynamic bazujący na ON arktycznym. Już jest wprowadzany na stacje:
    http://www.lotos.pl/322/p,174,n,4180/grupa_kapitalow
    a/centrum_prasowe/aktualnosci/paliwa_zimowe_w_oferci
    e_sieci_lotos

  • 39. Data: 2014-11-20 13:03:24
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 11:12, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości

    > To miałeś szczęście, bo zimowy ON rzadko się trafiał, albo w Oplu był
    > podgrzewany filtr paliwa.

    Dlatego napisałem że dziwne. Tym bardziej gdy skonfrontujemy to ze
    zdarzeniem którego doświadczyłem jakieś 12 lat później, gdy na stacjach
    paliw zimowy ON był już szedroko stosowany. Kumpel jeżdżący Jelczem
    poprosił mnie o towarzystwo w jeździe na trasie Poznań-Płock. Było tylko
    -18 stopni, a mimo to Jelcz stanął w szczerym polu. Istna katorga,
    podnoszenie kabiny taką małą korbką, czyszczenie filtra, zamontowanie,
    ujechanie paru kilometrów i operację trzeba było powtarzać... a tu
    piździ jak w kieleckim, i tak chyba z 10 razy. Paliwo w baku oczywiście
    miał zimowe..

  • 40. Data: 2014-11-20 13:04:32
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-11-19 o 12:27, Dominik & Co pisze:

> [...]
    > nie wykluczamy możliwości ograniczonego czasowo i terytorialnie
    > zastosowania ON A2 w wybranych stacjach swojej sieci detalicznej"

    No tak, ale przecież nas kierowców interesuje czy jest dostępny na
    stacjach paliw.
    I tak trochę z innej beczki - może sie orientujesz co to za ON który
    jest sprzedawany na stacjach Orlenu pod nazwą Verwa czy Werva? Jest
    trochę droższy od normalnego, ale z jakiego powodu?